Sistemul a fost implementat in colaborare cu Nuance Communications, dezvoltatorii serviciului “Siri”, disponibil pe terminalele mobile ale Apple si este momentan accesibil doar utilizatorilor din Romania.
Reprezentantii companiei spun ca serviciul va deveni disponibil chiar din aceasta luna, iar pentru anul urmator tintesc peste 50.000 de utilizatori.
“Implementarea proiectului Voice Biometrics a durat circa noua luni de zile. Anual ING Bank investeste in Romania circa un milion de euro in inovatii tehnologice. Voice Biometrics este un proiect destinat in special clientilor din zona de retail, segment pe care inregistram in jur de un milion de clienti, echivalentul a circa 5% din piata”, a declarat Maria Cristina Matei, director de servicii retail in cadrul unei conferinte de presa.
Matei a precizat ca anual peste 700.000 de clienti interactioneaza cu departamentul de Customer Care, iar implementarea unui sistem de tipul Voice Biometrics va avea un dublu rol – atat unul de eficientizare a comunicarii dintre banca si clienti cat si rolul de asistent personal pentru tranzactii sau informatii bancare personale.
“Acesta solutie elimina timpii de asteptare in call center, clientii fiind preluati instantaneu de catre un „asistent personal virtual”, iar operatorii castiga timp pentru a se ocupa de solicitarile mai complexe. Astfel, randamentul unui call center se imbunatateste semnificativ”, spune aceasta.

Este sau nu sigur un astfel de sistem?

Oficialii companiei dezvoltatoare au dat asigurari ca replicarea vocii clientilor sau sansele ca datele acestora sa fie accesate de catre raufacatori sunt extrem de reduse.
“Sistemul de recunoastere vocala este cel mai eficient dintre toate metodele de parolare ale unui sistem. Dintr-un studiu derulat de catre noi 85% sunt frustrati cu sistemul de autentificare clasic, in timp ce 90% prefera logarea prin intermediul vocii. Pana in prezent nu am avut nicio bresa de securitate in sistemul propriu. Vocea utilizatorului nu va putea fi replicata intrucat sistemul va percepe doar informatiile clientului nu si pe cele inregistrate si redate cu un aparat electronic”, a dat asigurari Peter Martis, regional manager in cadrul Nuance Communications, care a precizat ca in ciuda informarii permanente a hackerilor cu privire la noutatile tehnologice sistemul va fi imposibil de penetrat.

Peter Martis a fost prezent la evenimentul Banking 2.0, unde a anuntat in premiera ca serviciile de autentificare vocala vor deveni ceva obisnuit in doi ani si cat de curand vor fi implementate si in Romania.

Serviciile de autentificare vocala vor deveni ceva obisnuit in doi ani

Serviciile de autentificare vocala vor deveni ceva obisnuit in doi ani

„In jur de 85% dintre utilizatori sunt frustrati de serviciile de autentificare folosite de banci, iar aproximativ 74% nu au putut accesa informatii importante cel putin o data din cauza problemelor de autentificare, potrivit unui studiu realizat in aprilie de compania Opus Research. Insa vocea este ceva ce nu poate fi replicat. Prin serviciile de autentificare vocala ti se asculta vocea si dupa cateva secunde sistemul ii spune operatorului din call center ca tu esti persoana reala si ii va prezenta numele tau. Nu ai nevoie de alte dispozitive, nu exista intrebari secrete. Astfel de servicii sunt mai sigure decat autentificarea prin toker, PIN sau intrebari secrete”, a mai spus Martis.

Citeste si:

Cum functioneaza de fapt?

“Maria”, asa cum a fost denumit asistentul personal bancar al ING, va prelua apelul telefonic din partea clientului si care il va recunoaste dupa o serie de indicatori vocali specifici.
In prima etapa Maria va solicita utilizatorului precizarea in scris sau vorbit a Codului Numeric Personal (CNP), urmand ca mai apoi, in pasul doi de autentificare, asistentul personal sa solicite clientului parola vocala.
Odata trecut acest pas, Maria va oferi posibilitatea utilizatorului de a avea acces la toate informatiile solicitate. Un exemplu despre cum functioneaza sistemul, in clipul de mai jos.