Cel mai popular motor de cautare de pe Internet, Google, a vandut actiunile detinute in cadrul companiei rivale in domeniul cautarilor Baidu.com, titreaza BBCNews.

Astfel, compania americana a confirmat tranzactionarea celor 2,6 procente din cel mai popular motor de cautare din China. Acest procent a fost achizitionat anul trecut in urma listarii companiei cu sediul la Beijing la bursa americana.

Zhou Shaoning, copresedintele operatiunilor Google din China, a anuntat ca aceasta decizie se explica prin faptul ca a sosit momentul ca gigantul american sa-si dezvolte businessul in aceasta tara exclusiv prin intermediul siteului propriu Google.cn.

Listarea la bursa americana

Anul trecut, pe Wall Street, zvonurile spuneau ca Google va cumpara mai mult din Baidu, cel mai popular motor de cautare din China, insa strategia companiei americane s-a schimbat radical in ultimul timp. Google are nevoie de capital pentru investitii pentru a concura mai eficient cu principalii sai rivali, Yahoo, MSN sau chiar eBay, care a cumparat s-a dezvoltat in urma achizitionarii Skype.

Lansarea la bursa Nasdaq a actiunilor Baidu.com a reprezentat anul trecut un moment important in sezvoltarea companiei si a starnit un interes urias la nivel mondial, compania fiind considerata varianta chineza a companiei Google. Astfel, Baidu.com este plasat pe prima pozitie pe o piata cu cel mai mare numar de consumatori din lume. la momentul respectiv, acesta a fost cel mai spectaculos debut al unei companii straine din istorie, conform analistilor financiari.

China o piata atragatoare pentru gigantii mondiali in cautarea pe Internet

Numarul utilizatorilor chinezi de Internet a ajuns la finele anului trecut la cel putin 111 milioane, dupa ce in 2004 s-a situat la aproximativ 94 de milioane, conform unui raport al centrului Internet Network Information din China.

In acelasi timp, din datele acestui raport reiese faptul ca nivelul cheltuielilor cu publicitatea online din China a ajuns la nivelul 100 de miliarde de yuani (12,5 mld. de dolari), aceasta fiind prima analiza de acest fel din segmental online din China.

La jumatatea lui 2005, China avea circa 49,5 miliarde de calculatoare conectate la Internet, fata de 41,6 de miliarde cat se inregistrase in perioada similara a anului precedent. Totodata, in acest raport, s-a precizat ca ponderea cea mai mare de internatiuni ( 57,5%) se gaseste in estul Chinei, aceasta fiind si regiunea cea mai bogata a tarii.

Astfel, numarul de utilizatori de Internet reprezinta mai putin de zece procente din populatia Chinei, aceasta avand mai mult de 1,3 miliarde de locuitori.