Administratorii site-ului RootsAction.org intentioneaza sa depuna petitia la sediul acestui cotidian din capitala americana, miercuri, 15 ianuarie, publicand in acelasi timp corespondenta lor cu redactorul-sef al publicatiei, Martin Baron.

The Washington Post, pe care Jeff Bezos l-a cumparat in nume propriu in octombrie 2013, publica cu regularitate articole despre spionaj si, mai ales, dezvaluirile recente ale lui Edward Snowden despre interceptarile telefonice americane.

RootsAction.org considera ca renumitul cotidian ar trebui sa isi informeze cititorii despre faptul ca gigantul din domeniul distributiei online Amazon - care nu detine actiuni la acest ziar - a incheiat un contract de stocare de date, in valoare de 600 de milioane de dolari, cu CIA (Agentia Centrala de Informatii, serviciul secret al SUA, infiintat in 1947).

"Un principiu de baza al jurnalismului este de a publica o informatie atunci cand un proprietar al unui grup media are o legatura financiara importanta cu subiectul unui articol", se afirma in acea petitie.

Citeste si:

In corespondenta citata, Martin Baron, redactorul-sef al publicatiei din Washington spune ca "ar fi anormal" pentru The Washington Post sa citeze grupul Amazon de fiecare data cand mentioneaza CIA, insa va face acest lucru in articole despre, de exemplu, contractele incheiate de CIA.

"Amazon si Jeff Bezos nu au nicio legatura, nici nu vor avea vreo legatura cu felul in care noi acoperim subiectul referitor la serviciile de spionaj", a adaugat Martin Baron, care spune ca The Washinghton Post "ia deontologia foarte in serios".

"Raspunsurile lui Marty (Martin Baron, n.r.) vorbesc de la sine", a declarat purtatorul de cuvant al publicatiei americane.

RootsAction.org se descrie ca fiind "site-ul grupului Action pentru un viitor al progresului", o organizatie de stanga.

Sursa foto: http://www.washingtonpost.com/