"Maine, avem intalnirea cu castigatorii procedurii privind Comarnic-Brasov si sper ca in aprilie sa ne urcam pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnul Sova, nu stiu, numai sa-i dam drumul odata, dar e important sa finalizam acest proiect", i-a spus Ponta ministrului, in sedinta de miercuri a Guvernului.
Premierul a precizat ca transmite aceasta informatie tuturor bucurestenilor care se gandesc la "cosmarul de pe DN1".
Consortiul Vinci (Franta) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) a castigat, la finele anului trecut, licitatia pentru constructia in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, cu o lungime de 58 de kilometri.
Presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma, a declarat, joi, corespondentului Mediafax ca licitatia pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov nu a fost contestata, iar la jumatatea lunii februarie consortiul castigator va prezenta, "in principiu", graficul de executie si punctele in care vor fi organizate santiere.
Costul de constructie a autostrazii este in jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrarile vor incepe in luna aprilie si ar putea fi incheiate in 2016 sau 2017, declara, in luna noiembrie, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.
Limita de viteza va fi de 130 kilometri la ora, iar taxarea autostrazii ar putea fi facuta la tariful de 3 euro/100 de kilometri.
Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2009, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci - Aktor, a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.