Serviciul Google Checkout va relansa sursa principala de venit a Google: vanzarea de publicitate. Serviciul va fi valabil pentru a face cumparaturi ca si pe web-site-urile comerciale precum Buy.com, Jockey.com si Backcountry.com.

Ca si PayPal, Google Checkout isi protejeaza consumatorii si le ofera incredere. In loc sa furnizeze numerele cartilor de credit tuturor comerciantilor pe Internet, cumparatorii ofera numarul lor de card serviciilor Google Checkout si PayPal, care proceseaza plata. Tot ce trebuie sa faca cumparatorul este sa introduca un ID si o parola.

“Multi cumparatori se decid asupra ceea ce vor sa cumpere folosind motorul de cautare, dar de cele mai multe ori, la finalul cautarii, tranzactia online nu se incheie pentru ca achitarea pretului este prea complexa, neconvenabila si nesigura”, a precizat Salar Kamangar, vicepresedintele Google.

Vanzatorii platesc 2% din fiecare tranzactie, plus 20 de centi onorariul. Acest pret este mult mai mic decat ar plati in mod direct companiile de carduri de credit. PayPal percepe o rata standard de 2.9%, plus 30 de centi onorariul.

Serviciul va fi deocamdata valabil numai pentru cumparatorii din SUA, urmand ca in viitorul apropiat sa se extinda la nivel international. Google Checkout autorizeaza cumparaturile online doar cu carduri bancare Visa, MasterCard, American Express si Discover (grupul Morgan Stanley). Unitatea PayPal a eBay-ului este la ora actuala lider pe piata platilor online. Testarile serviciului Checkout au fost facute de-a lungul unui an, in tot acest timp proiectul purtand denumirea de “Gbuy”.

Citeste si:

“Este o mutare inteligenta a Google, o metoda extraordinara de a completa relatia cu vanzatorii”, a precizat pentru BBC Charlene Li, de la Forrester Research.

Google Checkout are de-a face cu provocari majore, mai ales de frauda. Pierderile cauzate de frauda aproape au distrus PayPal dupa lansarea sa, in octombrie 1999. “Ideea despre frauda este ca sarlatanii sunt extrem de rationali: ei merg oriunde exista posibilitatea de a obtine mai usor venituri”, precizeaza Max Levchin, fondatorul conceptului PayPal.

“Au existat umeroase companii care, imediat dupa ce au intrat pe piata, au fost eliminate de catre sarlatani”, a spus Levchin. Serviciul de plata a fost lansat de companii inovatoare si prospere precum Microsoft, Citibank, Yahoo, chiar si eBay care a cumparat serviciul PayPal in iulie 2002, dupa ce a incercat BillPoint cu Wells Fargo.

PayPal, care se poate lauda cu 105 milioane de useri si tranzactii de 8.8 miliarde de dolari in primul trimestru al acestui an, se lupta cu fraudele prin modele sofisticate de computere care au invatat in timp sa recunoasca tranzactiile suspicioase. Cat despre Google, pe 31 martie a angajat 6.790 de oameni care sa se ocupe de aceasta afacere pe Internet.