Apple

Producatorul iPhone si iPad a reusit cel mai bun trimestru la finalul anului calendaristic, generand venituri de 57,6 miliarde de dolari. Analistii au fost insa dezamagiti, estimand chiar mai mult de atat.

Profitul companiei s-a situat insa la 13,1 miliarde de dolari. Cu toate acestea, valoarea actiunilor companiei cu sediul in Cupertino continua sa scada, atingand la finalul anului trecut 400 de dolari/actiune, de la maximul atins in 2012, de 700 de dolari/actiune.

In urma cu o saptamana insa, actiunile Apple se tranzactionau mai bine, la circa 550 de dolari/actiune, indicand o revenire a indicatorilor financiari.

Google

Gigantul american care detine cel mai mare motor de cautare din lume nu a dezamagit nici la finalul lui 2013, generand venituri de 16,8 miliarde dolari si un profit net de 3,4 miliarde dolari, ambii indicatori urcand cu 17% fata de aceeasi perioada a lui 2012.

Spre deosebire de Apple, actiunile companiei americane ce detine, printre altele, YouTube si Android, au urcat cu 4,1%.

Cu toate acestea, venituri din advertising au scazut cu 11%, companiile platind din ce in ce mai putin pentru click-uri, mai ales in mediul mobil.

Acest lucru nu a oprit insa…

Facebook

…sa creasca in al patrulea trimestru calendaristic al anului trecut.

Citeste si:

Veniturile celei mai mari retele sociale din lume au urcat cu 63% in perioada mentionata, cel mai mult din ultimii doi ani, la 2,59 de miliarde de dolari, Profitul net a avansat de peste opt ori, la 523 de milioane de dolari, de la 64 de milioane de dolari in aceeasi perioada a anului 2012.

Practic, profitul net a avansat de peste opt ori, de la 64 de milioane de dolari in aceeasi perioada a anului 2012.

Facebook pare ca a reusit sa faca tranzitia de la desktop pe mobil, veniturile generate de publicitatea prin intermediul dispozitivelor mobile atingand in trimestrul patru 1,25 miliarde de dolari, reprezentand 53% din total, fata de 49% in aceeasi perioada a anului precedent.

Cu toate acestea, Facebook se confrunta cu concurenta din ce in ce mai acerba din partea altor retele sociale precum Pinterest, Google+ sau Twitter, in timp ce adolescentii din tarile dezvoltate renunta la reteaua construita de Mark Zuckerberg in favoarea unora mai targetate.

Sursa foto