Daca ai un magazin online, esti furnizor de servicii pentru online ori esti interesat de marketing, participa la ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital.

Afla mai multe detalii pe site-ul: www.ecomteam.ro.

Oktal.ro a avut anul trecut afaceri de circa 5,2 milioane de euro, comparativ cu patru milioane in 2012.

„Inceputul de an este promitator, desi vine dupa Black Friday si un decembrie activ. In ianuarie am avut o crestere de 35% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar in februarie mizam pe un avans chiar mai mare, dat fiind ca in aceasta luna am derulat si o campanie de reduceri la laptopuri, televizoare, tablete, telefoane si electrocasnice. De asemenea, alternativele de plata oferite clientilor, precum plata in rate, produse cu 0% dobanda si diverse solutii de finantare ne-au ajutat sa inregistram aceste rezultate peste asteptari intr-o perioada considerata amortita pe piata de retail”, explica Dumitrescu

Oktal.ro este un magazin infiintat in 1999, cu 22 de angajati si care anul acesta ar putea creste cu 30%, similar cu cifra din 2013, ceea ce ar putea duce businessul companiei la aproape 6,7 milioane de euro.

Vor sa creasca cu 30-40% numaru de comenzi

„Obiectivul nostru principal este sa ne majoram cifra de afaceri si sa crestem vizibilitatea brandului nostru, dar si numarul de comenzi si, implicit de comenzi. Daca anul trecut am avut 25.000 de comenzi, in 2014 mizam pe un avans cu 30 – 40%. De asemenea, desi ne bucuram de o rata de fidelizare peste medie, avand clienti care achizitioneaza si al patrulea laptop de la noi, ne propunem o crestere si din acest punct de vedere”, afirma seful Oktal.ro.

Retailerul este specializat pe comercializarea de produse IT&C, electronice si electrocasnice, iar managerul planuieste ca deocamdata magazinul sa ramane pe aceste segmente.

„Nu ne propunem sa intram pe noi nise si sa vindem online altfel de produse care au mai mult sau mai putin legatura cu cele pe care le comercializam in prezent, deoarece nu credem in acest model de business. Bineinteles, vom continua sa adaugam portofoliului gadgeturi si aparate electronice si electrocasnice”.

Laptopurile inseamna 40% din business

Cel mai bine vandute produse din portofoliul Oktal.ro sunt laptopurile, acestea reprezentand aproximativ 40% din afacerile magazinului online. Pe de alta parte, televizoarele (LED, LCD, plasma) inseamna circa 15% din cifra de afaceri.

Citeste si:

„Mentalitatea romanilor s-a schimbat in ultima perioada, acestia au devenit mai chibzuiti cu banii si timpul lor, dar si mai increzatori online, lucru care a contribuit la cresterea retailului online fata de cel clasic. Iar odata cu avansul pe care l-a inregistrat piata de comert electronic, a inceput sa creasca si numarul de comenzi venite din orase mai mici ale tarii. De asemenea, vom vedea tot mai multe comenzi care provin chiar din mediul rural. Pe de alta parte, consumatorii au inceput sa isi diversifice paleta de produse cumparate online. Daca in urma cu trei ani electrocasnicele mari (frigidere, masini de spalat etc.) se vindeau mai greu in mediul online, in prezent putem vedea o crestere pe acest sector.

In medie, Oktal are 2.000 de clienti pe luna.

„O majorare avem in perioada sarbatorilor de iarna, astfel ca, in ultimii doi ani, vanzarile din noiembrie si decembrie au ajuns sa reprezinte circa 40% din totalul celor realizate anual”, mai spune Dan Dumitrescu.

Cei mai mari jucatori in retailul online IT&C din Romania sunt eMag, grupul Fit Distribution, Cel.ro si Evomag.