Daca ne uitam strict pe partea tehnologica, diferente majore nu mai exista - sau nu diferente care sa incline profund balanta. Mai mult, este foarte probabil ca mare parte dintre produsele afisate la Mobile World Congress 2014 cu surle si trambite sa aiba un succes cel mult moderat pe piata si, in viitorul apropiat, sa intre intr-un con de umbra si in uitare.
In schimb, ceea ce impresioneaza cu adevarat la MWC 2014 sunt adevaratele "temple" create de jucatori din lumea tehnologica si a gadget-urilor - fie ei Samsung, LG, Sony, sau Ericsson, Huawei si ZTE, toate incearca "sa-ti ia ochii", sa-ti "fure mintile" si, in final, sa te faca sa cumperi bazandu-te nu atat pe partea analitica a creierului cat pe partea "Uau! Stau pe un scaun de cristal cu doua fete langa mine, TREBUIE ca acest telefon face miracole!".
Este chiar amuzant, ca privitor, sa te plasezi intre standurile (daca poti numi "stand" spatii de prezentare de sute de metri patrati) LG si Samsung si sa vezi cum cei doi concurenti trag sageti otravite unul catre celalalt - pe de o parte, un oficial vorbeste tare intr-un microfon prezentand o tableta de 12,2 inci, de partea cealalta o fata incearca sa atraga priviri printr-o costumatie sumara si o masina pe care doar 13 romani si-ar permite-o.
Ericsson, in stil suedez, deci ceva mai pragmatic, atrage printr-un Internet mult peste ceea ce ofera organizatorii Mobile World Congress in 2014 (pentr ca, vorba aia, la un targ de tehnologie nu ai nevoie de Internet Broadband, nu?!) si, mai mult, prin mancare foarte buna si din belsug. Un reprezentant al companiei spune, amuza(n)t: "Da, stiu, noi, suedezii, nu mancam mult, dar am decis ca asta ESTE o modalitate de a atrage si...ne-am atins scopul", spune el, aratand cu mana spre masa de oameni din standul enorm.
Samsung a echipat trei baieti in Cadeti Spatiali (poate pentru a sublinia ca primesc spre viitor, spre cer, spre...? Nu "am prins" metafora", fiind inghesuiala cat cuprinde), Nokia si-a construit "arbori tehnologici", o alta companie a pus leagane in care este amuzant sa vezi oameni la costum cum "se balangane" si se joaca Plants vs Zombies. Doi.
Per total, niciun stand nu duce lipsa de audienta - ar fi si foarte greu, avand in vedere zecile de mii de oameni care participa la MWC 2014. Este adevarat, cele b2b, mai "austere", sunt vizitate de mai putini oameni, dar acestia sunt mult mai specializati.
Si pana la urma, cand biletul de intrare este minim 800 de euro, de ce sa nu te si inghesui putin.