Pana in 2020, pe plan global vor fi 50 de miliarde de dispozitive conectate la broadband. 15 miliarde dintre acestea vor avea ecrane. Parteneriatele dintre distribuitorii de continut media si companiile tenologice se vor solidifica si vom asista la din ce in ce mai multe parteneriate chiar si intre concurenti. Afirmatiile apartin lui Alexander Sem, portfolio marketing director la Ericsson, specialist pe TV&Media.

"Toate aceste dispozitive vor fi conectate in timp real. Utilizatorii nu vor mai fi deloc legati de ceea ce le distribuie providerul de continut, ceea ce vedem azi in programul TV, ci vor putea pune pauza, inregistra, da inapoi. Mai mult, televiziunea IP permite sa pui pe pauza emisiunea si ulterior sa continui, la alegere, pe un alt device", spune el, intr-un scurt interviu pentru wall-street.ro.
Masinile vor fi de asemenea conectate. Pasagerii din spate se vor putea uita pe ecrane si, de undeva de acasa, la distanta, cineva va putea vedea la ce se uita pasagerii. Tehnologiile cloud permit sa cumperi un produs pe un device si, automat, totul va fi disponibil pe toate celelalte device-urile conectate.
"Oamenii cer din ce in ce mai multa informatie, in paralel cu ceea ce fac in acel moment. De exemplu, in timpul Olimpiadelor, vor sa urmareasca competitia in timp real la televizor dar, in paralel, pe un ecran separat, vor informatii suplimentare. Se combina din ce in ce mai mult factorul social cu factorul vizual, dinamic".
In viitorul apropiat vom vorbi deci din ce in ce mai mult de LTE Broadcast, similar cu unele transmisiuni realizate de operatorul telecom Verizon pentru liga de hochei din SUA. Practic, vom asista la colaborari din ce in ce mai dese intre furnizorii de servicii si cei care detin drepturi asupra continutului. "Oamenii vor sa nu mai piarda nimic. Vor sa alerge, si in timp ce fac asta, pe telefon sau alt device, sa urmareasca cum la Olimpiada, atletul lor preferat, castiga. Se va ajunge la acest lucru, in din ce in ce mai multe state, in functie de viteza de adoptie si dezvoltarea retelelor fiecarei tari in parte", subliniaza oficialul Ericsson.
O alta tendinta, deja simtita in piata, este trecerea din ce in ce mai multor oameni la televiziune HD. "Odata ce ai experimentat HD, nu te mai intoric la SD. Sta in natura umana sa iti doresti sa vezi cat mai bine, clar. Mai mult, deja sunt meciuri transmise in 4K, se creaza continut special conceput pentru ecrane mari".
Per total, traficul video va creste cu 75% anul acesta, si de zece ori in urmatorii ani. "Operatorii vor trebui sa foloseasca standarde din ce in ce mai eficiente pentru compresare si transmitere. Daca ar fi UN lucru pe care as vrea sa il inteleaga toata lumea este ca asistam doar la inceputul schimbarii video", incheie oficialul Ericsson.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri