Organizatorul evenimentului, GSMA, in colaborare cu Primaria Barcelonei si-au facut si anul acesta treaba.

Si de ce nu si-ar face-o, avand in vedere ca Mobile World Congress aduce venituri de circa 100 de milioane de euro, atat organizatiei GSMA cat si orasului Barcelona?

Cel mai ieftin bilet de participare la MWC este de 750 de euro si preturile pot urca pana la 5.000 de euro - in aceasta situatie avand ocazia de a discuta cu cei mai inalti CEO prezenti la eveniment.

Adaugati la acest pret costurile de publicitate, costurile suportate de sponsori (deloc mici) dar si veniturile din turism si cumparaturile realizate de cei peste 70.000 participanti si veti realiza de ce, probabil, la ora aceasta, Xavier Trias, primaul Barcelonei, isi freaca mainile, incantat.

La o masa atat de mare de oameni, organizarea trebuie sa fie pe masura. Mai jos, insotite de fotografii, cateva puncte esentiale pe care ar putea si Romania, pastrand proportiile, sa le implementeze la anumite evenimente care ar avea potentialul de a atrage si straini.

- Fiind un eveniment eminamente de tehnologie, participantii pot opta pentru legitimatii electronice, SMS-uri frecvente cu cele mai importante intalniri si evenimente la care pot participa, harti electronice si asa mai departe.

- Ridicarea legitimatiilor de catre participanti se poate face (si este chiar recomandat) inca de pe aeroport. Sistemul este rapid, toti participantii fiind inscrisi intr-o baza de date, nefiind necesara decat legitimarea. Totul, 20 de secunde.

Citeste si:

- Odata cu legitimatia, toti participantii primesc, "courtesy of Barcelona City", gratuite pe mijloacele de transport in comun pe perioada evenimentului. Este o miscare strategica foarte eficienta si care "da bine", in mod sigur.

- In toate zonele centrale, in metrouri sau in statiile majore, tineri imbracati in culorile MWC sunt gata sa te ajute sa gasesti cea mai buna ruta catre eveniment, si nu numai.

- Similar, in zone centrale dar si in apropierea cladirilor unde se desfasoara evenimentul, monitoare mari transmit imagini de la fata locului, cele mai importante stiri, interviuri, astfel incat sa poti fi conectat la eveniment oriunde ai fi, dar si pentru a creste vizibilitatea MWC.

- In zone cheie, autoritatile Barcelonei au lipit indicatoare pe trotuare, pentru ca participantii straini sa gaseasca usor locurile de interes.

Restul, sunt deja "amanunte" - faptul ca pe pereti, intre sali, exista tweet wall-uri, faptul ca presa are incaperi speciale cu internet de viteza mare sau multiplele info-pointuri tactile pe care te poti descurca usor; toate acestea ajuta participantii sa fie tot timpul conectati, atat tehnologic, cat si mental.

Probabil vor mai trece ani pana cand si Romania va reusi sa organizeze evenimente similare, dar unele dintre elementele existente la MWC pot fi, fara indoiala, introduse si in tara.