Orange Romania, cel mai mare operator de telecomunicatii de pe piata locala, isi mentine aproape constant ritmul anual de angajari, iar in 2014 recruteaza 300 de persoane, in special personal pentru magazine si departamentul de relatii cu clientii. Ioana Marcu, directorul de resurse umane al companiei, a vorbit intr-un interviu acordat wall-street.ro despre calitatea ridicata a angajatilor tineri, in contextul in care anual scade media varstei persoanelor angajate in cadrul companiei de telecom.

Operatorul a ramas la un numar constant de circa 2.700-2.900 de angajati in ultimii ani, chiar daca face recrutari importante anual.

"Noi am ramas constanti anual si avem un rulaj sub media pietei, cel mai important fiind pe zona de magazine si customer service. Majoritatea angajarilor pe care le facem sunt inlocuiri, insa avem si zone in care ne extindem si crestem numarul de pozitii", a explicat Ioana Marcu.

Astfel, in 2014 Orange se uita, in special, dupa oameni care sa lucreze in magazine si departamentul de relatii cu clientii.

"Angajam din afara companiei 300 de oameni, iar aceasta cifra nu variaza foarte mult de la an la an. Majoritatea sunt inlocuiri si avem si cresteri in zone strategice, cum a fost anul trecut zona de TV, pe care ne-am extins mult. Probabil jumatate din noile angajari sunt pe zonele de magazine si customer service, iar restul in diverse functiuni ca IT si alte pozitii de nisa", a precizat Marcu.

Potrivit lui Marcu, rulajul personalului in compania Orange este de 8%.

"In IT&C media rulajului de personal este de 12%, iar noi avem 8%. Este o medie sanatoasa, teoria spune ca nesanatos este sa fii sub 3%-5%. Noi folosim frontline-ul, atat customer service-ul cat si sales-ul ca o pepiniera, iar in masura in care avem locuri libere in firma sa inlocuim din frontline. De aceea, majoritatea joburilor pe care le deschidem in final sunt entry-level, dar este foarte clar ca dorim sa le oferim oportunitati de cariera indiferent la cel nivel intra in organizatie", a adaugat directorul de resurse umane al companiei Orange.

"Spiritul si atitudinea antreprenoriala sunt foarte importante. Chiar daca ai de facut lucruri mici trebuie sa te uiti in stanga, in dreapta, trebuie sa te intrebi de ce ti se cere asta. In dinamica businessului avem nevoie de oameni care sa ia decizii", a reliefat Ioana Marcu.

Noii angajati care vin in companie sunt din ce in ce mai tineri

Ioana Marcu afirma ca nu crede in teoria potrivit careia generatia tanara nu este responsabila si arata ca persoanele angajate in companie in ultimii ani sunt din ce in ce mai tineri si, in acelasi timp, competente.

"Daca compari media de varsta actuala si a oamenilor recrutati in ultimul an aceasta scade sau ramane constanta. (...) Noi avem o medie de varsta in randul angajatilor de 29 de ani si cred ca nu va scadea, insa se vor schimba ponderile. Angajatii existenti imbatranesc, iar cei care vin noi in companie sunt de varste din ce in ce mai mici. Piata s-a schimbat foarte mult, domeniul este dinamic. Nu cred ca generatia noua nu este responsabila sau ca nu munceste destul. Cred ca este o schimbare fundamentala, in primul rand pentru ca mediul de lucru este diferit, managementul este diferit, iar abilitatile lor tehnice si de IT sunt mult mai bune. In plus, deschiderea lor pentru a face lucruri este mare si este normal sa nu aiba atat de multe cunostinte. Asadar, este datoria noastra sa ii invatam", a spus Marcu.

Orange recruteaza in special prin zona digitala, de la pagina proprie la retele de socializare.

"Ne dorim sa lansam anul acesta un brand de angajator prin care intrebam angajatii si studentii din universitati ce cred ei de bine despre Orange. Astfel, identifici punctele tari, construiesti si comunicarea va urma aceste directii. Toate procesele noastre de recrutare vor fi facute diferit, vom fi mai simpli si mai transparenti. Refacem si siteul de cariere propriu. Ne dorim sa mergem pe digitalizare pentru angajati. Zona digitala este foarte importanta in recrutare, folosim atat platforma online de recrutare, cat si social media", a precizat sefa de HR a Orange.

Deschidem joburile online, prin firmele cu care lucram, cat si pe Facebook si LinkedIn. Primim anual si zeci de mii de aplicari spontane din partea candidatilor care vor sa ii avem in vedere, desi nu avem la momentul respectiv joburi respective deschise

Dupa recrutare, persoana nou sosita in companie intra timp de trei luni intr-un program de "onboarding" prin care isi intelege obiectivele.

"Din cauza crizei, mai multi oameni sunt in cautarea unui loc de munca. Mai mult, ei isi doresc din ce in ce mai tare sa aiba parte de stabilitate la locul de munca", a explicat Ioana Marcu.

Si in urma programelor de internship la care iau parte sute de tineri in fiecare an, in functie de nevoi, Orange angajeaza oameni.

"Tinerii trebuie sa vina in fiecare zi, conform programului, sa invete lucruri. Nu ii chemam la internship ca sa faca copii xerox. La sfarsit, trebuie sa ne prezinte ce au invatat si ce au facut in timpul celor doua saptamani. Am facut si recrutari din randul celor veniti la internship, desi nu acesta este scopul programului. Am inceput cu 60 pe an si cifra a crescut la cateva sute", a precizat Marcu.

Prin programul de internship Orange First Step peste 700 de tineri au avut ocazia sa faca practica in companie.

"In Orange am eliminat obligativitatea participarii la traininguri"

In ceea ce priveste motivarea angajatilor din companie, Orange le pune la dispozitie angajatilor o serie de trainiguri, insa fara a-i obliga sa participe, exceptand programele functionale.

"Conteaza valoarea pe care o dau angajatii programului pe care il faci. Ca ai un euro sau 100 euro, ai un buget, intrebarea este daca te uiti la aprecierea angajatului. Daca faci programe pe care oamenii nu le folosesc, le faci degeaba. (...) Noi nu mai avem demult programele de training obligatorii, dezvoltarea este voluntara. Daca vor se inscrie o pot face, daca nu nu. Noi nu ii obligam, este important sa aleaga daca vor sau nu, pentru ca nu poti sa inveti pe nimeni nimic daca nu vrea", a aratat Ioana Marcu.

Orange Romania primit recent certificarea Top Employer 2014 din partea Top Employer Institute, compania fiind astfel recunoscuta pentru al doilea an consecutiv ca angajator de top la nivel european si in Romania. Orange este singura companie de telecomunicatii din Romania care obtine aceasta certificare.

Veniturile inregistrate de Orange Romania in trimestrul al patrulea al anului 2013 au fost de 244 milioane de euro. Pentru 2013 veniturile companiei au totalizat 934 de milioane de euro, in crestere cu 1,8% fata de veniturile inregistrate in 2012, pe baza comparabila.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri