“Pentru noi Ucraina va fi o piata moarta, iar vanzarile vor fi nesigure. Nu vad sanse ca piata de acolo sa isi revina prea curand. Din pacate criza din Ucraina va afecta si vanzarile din regiune, iar Romania se va numara printre acestea. Daca la nivelul anului trecut Benq avea o cota de piata de 25%, fiind in topul producatorilor pe segmentele pe care activa, estimam ca in 2014 vanzarile vor scadea aici de zece ori”, a declarat intr-un interviu acordat wall-street.roMike Borze.

Potrivit acestuia importanta pietei din Romania a scazut anul trecut, dupa ce in 2012 isi disputa lupta cu pietele din Polonia, Cehia si Ucraina.

“Anul trecut am avut o licitatie importanta desfasurata in Ungaria pe care am castigat-o, astfel ca piata vecina a surclasat Romania in cursul anului trecut, aceasta coborand pana pe locul al cincelea in topul din regiune pentru vanzarile Benq. In momentul de fata principalele piete din Europa Centrala si de Est pentru noi sunt Polonia, Cehia + Slovacia, Ucraina, Ungaria si apoi Romania”, a declarat Borze.

Intrebat de un eventual exit de pe piata din Ucraina, seful Benq CEE a precizat ca atata timp cat inca exista cerere nu vede motive sa iasa de pe aceasta piata.

Miza pe o crestere a vanzarilor cu 10% in 2014

Piata din Romania va ramane un punct important pentru producatorul de videoproiectoare, monitoare si alte dispozitive de profil, iar pentru anul in curs compania estimeaza o crestere cu 10% a vanzarilor, la 10 milioane de euro.

Benq estimeaza pentru 2014 un avans de 10% al vanzarilor comparativ cu anul precedent, pe fondul cresterii apetitului de consum al utilizatorilor interesati de Campionatul Mondial de Fotbal, dar si a diversificarii portofoliului cu 25 de produse noi.

Citeste si:

“Am lansat pe piata locala 25 de noi produse – proiectoare, monitoare, ecrane pentru afisaj profesional si ecrane interactive – adresate atat mediului de business si educational, cat si utilizatorilor individuali. Noul val de lansari, impreuna cu produsele care urmeaza sa ajunga pe piata locala pana la final de an vor sustine cresterea vanzarilor Benq in Romania cu 10% in acest an”, a declarat Dragos Salamac, country head Benq pentru Romania.

Benq a inregistrat anul trecut o cota de piata in crestere la 49% pe segmentul proiectoarelor in Romania si 10% pe piata monitoarelor pentru PC.

Intrarea pe noi segmente de piata, dar renuntarea la altele

Reprezetantul Benq a mai precizat ca ia in calcul in acest an sa introduca o noua gama de produse, insa va renunta la comercializarea la nivel local a camerelor foto, segment care a cunoscut o scadere puternica in vanzari.

Piata foto a compactelor a disparut, este un segment mort (Mike Borze, Benq)

“Testam piata locala si ne dorim sa intram cu smartphone-uri pe care le vom livra catre operatorii de telefonie mobila. Avem deja cateva contracte in acest sens pe alte piete, iar lucrurile se vor clarifica pe parcurs si aici. Din pacate din acest an am renuntat la comercializarea de camere foto din cauza scaderii abrupte din cursul anului trecut. (...) Piata foto a compactelor a disparut, este un segment mort”, a mai completat Mike Borze.

Totodata, Benq a mai anuntat o data cu intrarea pe un nou segment de business, cel al ecranelor de mari dimensiuni specializate.

“Piata de ecrane de business are un potential important, generat de dezvoltarea si adaptarea marilor centre comerciale la noile tendinte tehnologice, dar si de modul in care evolueaza mediul educational pretudindeni. Estimam ca pana la finalul anului aceasta noua categorie de produse, a ecranelor profesionale interactive si de semnalizare, sa aiba o pondere de 10% in business-ul Benq, in Romania”, a mai spus Dragos Salamac.

Principalii concurenti ai Benq pe piata locala sunt Epson sau Canon.