Din totalul utilizatorilor, 4,1 milioane erau abonati la servicii furnizate prin intermediul retelelor de cablu (+8,7% fata de anul 2012), 2,2 milioane la retele satelit de tip DTH (-0,2% fata de anul 2012), iar 56.000 de abonati receptionau aceste programe prin tehnologie IP (+49% fata de anul 2012).

Rata de penetrare la nivel de gospodarii a serviciilor de retransmisie a crescut cu 4 puncte procentuale, la 85,1%, iar rata de penetrare a serviciilor de retransmisie prin retele de cablu este de 55,1%, scrie Mediafax.

La sfarsitul anului trecut, 62% din totalul abonatilor erau din mediul urban, cei mai multi dintre ei, 81%, fiind abonati la cablu.

In mediul rural, proportia majoritara revine retelelor satelit de tip DTH, 61% dintre utilizatori fiind abonati la acest tip de suport de retransmisie.

Numarul de abonati la servicii de retransmisie prin retele de cablu a crescut cu 8,7%, la 4,1 milioane, dintre care 1,5 milioane de abonati la servicii in format digital (+25% crestere fata de anul 2012).

Citeste si:

"Serviciile de retransmisie a programelor in format digital isi continua cresterea si in anul 2013, ponderea abonatilor la aceste servicii in totalul numarului de abonati fiind, de asemenea, in crestere. Astfel, din totalul de 6,4 milioane de abonati la servicii de retransmisie, peste 3,7 milioane erau abonati la servicii in format digital, in crestere cu 7,4% fata de anul 2012", se arata intr-un comunicat al ANCOM remis Mediafax.

Din numarul de abonati la servicii in format digital, cea mai mare pondere, de 59%, o detin in continuare abonatii prin intermediul retelelor satelit (DTH).

La finele anului 2013, numarul total de abonati de pachete de servicii de comunicatii (servicii de telefonie si/sau internet si/sau retransmisie, comercializate impreuna, la un singur tarif, de obicei mai mic decat suma tarifelor serviciilor achizitionate in mod separat/individual) era de 2,9 milioane.

Totodata, numarul total de abonati de servicii multiple de comunicatii (abonati la doua sau mai multe servicii de telefonie, internet si televiziune de la acelasi furnizor, indiferent daca serviciile respective au fost achizitionate impreuna, la pachet sau separat) era de 8,7 milioane.