Achizitia Nokia a fost una dintre ultimele mari decizii luate de fostul CEO al Microsoft, Steve Ballmer. Acum, Satya Nadella trebuie sa faca tranzactia sa functioneze. Se pare ca strategia lui Ballmer “device-uri si servicii” este inlocuita de una mai noua, “mobile si clud mai intai”. Schimbarea s-ar putea sa se dovedeasca una foarte mare pentru companie, scrie ZDNet.com.

Importanta PC-urilor a scazut si inca scade de cativa ani, pe masura ce companiile isi muta aplicatiile si datele in cloud, iar oamenii sunt multumiti sa le acceseze de pe terminale mobile – telefoane si tablete.

Microsoft are nevoie deci de un mediu mobil extrem de bine pus la punct, in centrul business-ului propriu, pentru a putea face fata unor concurenti redutabili precum Apple iOS sau Samsung (Android). Gigantul american trebuie sa gaseasca noi clienti in tarile emergente care probabil nu vor cumpara niciodata un PC.

Microsoft a reusit sa domine piata PC-urilor fara sa trebuiasca sa construiasca nici macar unul singur – s-a “folosit” in acest scop de terte branduri precum HP, Dell. Si poti fi foarte usor un jucator major in mobile fara sa trebuiasca sa fii si producator – vezi Google si Android.

Citeste si:

Marele atu al Microsoft dupa achizitia Nokia pare a fi faptul ca Microsoft are garantia ca cel putin un producator major va continua sa scoata terminale mobile cu sistemul de operare Windows.

Este insa nevoie ca Microsoft sa evolueze in mediul mobile – si inca rapid. Conform IDC, in ultimul trimestru al anului 2013, Windows Phone avea o cota de doar 3% din piata globala a smartphone-urilor, 89% din aceasta pondere fiind detinuta de telefoane Nokia. Contrastand, Android avea 70% din piata si Apple iOS, 21%. Nici Nokia si nici Microsoft nu au reusit sa construiasca o tableta suficient de performanta (comercial) pentru a putea rivaliza cu iPad-ul companiei Apple.

Citeste mai multe pe ZDNet.