Utilizarea smartphone-urilor si tabletelor este mai raspandita printre liceeni si studenti, tinerii pana in 35 de ani si persoanele cu educatie superioara. Un procent semnificativ dintre utilizatorii de smartphone si tableta nu folosesc aceste device-uri pentru a se conecta la Internet.

Liceenii si studentii – cei mai in pas cu tehnologia

Detinerea de gadget-uri nu depinde neaparat de resursele financiare proprii, astfel elevii si studentii depasesc la acest capitol atat angajatii cat si antreprenorii. Daca in randul angajatilor, doar aproximativ unul din sase detine un smartphone, procentul elevilor si studentilor este mult mai mare, ajungand la 38%. In privinta tabletelor, de asemenea elevii si studentii detin suprematia, 14% dintre acestia au un astfel de device, comparativ cu 9% dintre antreprenori sau 6% dintre angajati.

Liceenii si studentii sunt inaintea altor segmente si in ceea ce priveste posesia ambelor gadgeturi, 8% dintre acestia detin atat un smartphone cat si o tableta, procent aproape de trei ori mai mare fata de media nationala (3%).

Gadget = Internet mobil?

Desi penetrarea internetului mobil a crescut in ultima vreme, ca si vanzarile de smartphone-uri si tablete, a detine un astfel de gadget nu inseamna neaparat si folosirea acestuia pentru a naviga pe Internet. Studiul res!com releva ca 20% dintre posesorii de smartphone nu se conecteaza niciodata la Internet de pe mobil, in timp ce procentul este si mai mare pentru posesorii de tablete, ajungand la 43%. Este mai probabil ca tabletele sa fie folosite in principal pentru jocuri, dat fiind numarul mare de posesori care nu se conecteaza la Internet.

Insa, liceenii si studentii sunt din nou in top, acestia fiind intr-o masura mai mare online de pe mobil, intrucat majoritatea celor care detin un astfel de aparat il folosesc si pentru accesarea Internetului. Doar 12% dintre elevii si studentii care detin un smartphone si 18% dintre posesorii de tableta nu intra pe Internet de pe aceste gadget-uri.

Citeste si:

Studiul este reprezentativ la nivel national si a fost realizat in luna septembrie 2013 prin interviuri fata in fata, pe un esantion de 1200 de respondenti cu varsta peste 14 ani. Eroarea maxima de esantionare este de +/-2.8%, la un nivel de incredere de 95%.

res!com este primul studiu sindicalizat din Romania despre piata serviciilor de telecomunicatii care ofera incepand cu 2006 informatii despre utilizarea acestora si cheltuielile aferente alocate de populatie.