Producatorul japonez de jocuri video Nintendo a inregistrat pierderi nete de 23,2 miliarde de yeni (229 milioane de dolari), dupa un profit de 7,1 miliarde de yeni in exercitiul precedent, in principal din cauza vanzarilor sub asteptari de console Wii U, transmite Reuters, citat de Agerpres.

De asemenea, cifra de afaceri a Nintendo a scazut cu 10% in ritm anual, pana la 571,73 miliarde de yeni.

In exercitiul fiscal care s-a incheiat in luna martie 2014, Nintendo a vandut 2,72 milioane console Wii U, mult sub obiectivul initial de noua milioane unitati. Comparativ, rivalul Sony a vandut peste sapte milioane console PlayStation 4, iar Microsoft a livrat peste cinci milioane de console Xbox One, ambele in primele cinci luni de la lansarea pe piata.

'Vanzarile principalei noastre console au fost sub asteptari. Aceasta a fost o eroare de calcul', a declarat presedintele Nintendo, Satoru Iwata, care a exclus insa varianta demisiei.

Nintendo spera sa revina pe profit in exercitiul fiscal curent, care se va incheia in luna martie 2015, estimarile companiei vizand un profit net de 20 de miliarde de yeni si o cifra de afaceri de 590 miliarde de yeni, in crestere cu 3,2% in ritm anual. Compania spera sa vanda in acest an 3,6 milioane console Wii U si 12 milioane console 3DS, comparativ cu 12,24 milioane unitati in exercitiul care tocmai s-a incheiat.

In pofida lansarii de noi produse, cei trei mari producatori de console de jocuri video (Sony, Nintendo si Microsoft) se confrunta cu o concurenta din ce in ce mai mare din partea dispozitivelor mobile. Potrivit analistilor, tabletele si smartphone-urile controleaza aproximativ 10% din piata de 80 de miliarde de dolari a jocurilor video iar in cativa ani vor fi la fel de perfomante ca actualele console

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri