Potrivit producatorul sud-coreean de electrocasnice si echipamente IT&C LG Electronics, eliminarea sau reducerea unor taxe aplicate pentru produse precum televizoarele LCD si plasmele vor avea un impact puternic in piata si va impulsiona vanzarile.

"In functie de momentul la care se vor miscora/elimina taxele, vanzarile la plasme si la LCD vor cunoaste o crestere exploziva," declara pentru Wall-Street presedintele filialei din Romania a companiei, Han Khyu.

Potentialul pietei locale de televizoare cu plasma este foarte mare comparativ cu cel prezent. Daca in acest moment piata este estimata la 2000 unitati, odata cu eliminarea taxelor la aceste produse, piata va cunoaste o explozie a vanzarilor.

Conform unui recent raport de piata in care a fost analizata evolutia vanzarilor pe piata displayurilor in intervalul februarie 2005-martie 2006, vanzarile realizate de LG Electronics pe segmentul plasmelor TV au reprezentat 26,2% din totalul vanzarilor din perioada aprilie 2005 – martie 2006, LG mentinandu-si astfel pozitia de lider pe aceasta categorie.

Totodata, conform acelorasi date, LG detine prima cota de piata (28,8%) pe segmentul plasmelor cu diagonala cuprinsa intre 40 si 49 de inchi, dimensiune preferata de majoritatea consumatorilor. Cota de piata de 28,8% realizata de producatorul sud-coreean in perioada aprilie 2005 – martie 2006, reprezinta un procent aproape dublu fata de cota de piata detinuta de ocupantul locului 2 in perioada mentionata.

LG Electronics detine prima cota de piata si pe segmentul televizoarelor LCD cu diagonala de 20 inch, cea mai populara diagonala la televizoarele LCD. Astfel, LG si-a mentinut primul loc pe piata in intervalul aprilie 2005-martie 2006.

Potrivit raportului, evolutia vanzarilor de televizoare LCD de 20 inch de la LG a inregistrat cresteri spectaculoase, atingand in perioada octombrie-noiembrie 2005, o cota de aproape 3 ori mai mare in comparatie cu producatorul clasat pe urmatoarea pozitie. Desi pentru anul in curs aceasta valoare a mai scazut exista in continuare un trend ascendent.

Citeste si:

si gama televizoarelor LCD cu diagonala de 26” a constituit un segment pe care LG Electronics a obtinut pozitia nr. 1, cu peste jumatate din piata, in perioada februarie-martie a.c., cu un procent mai mult decat dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut - 56,1% fata de 20%.

La nivelul intregii game de displayuri LCD, compania coreeana a inregistrat prima pozitie in luna martie 2006, cu o cota de piata de 24, 2% .

“In ceea ce priveste televizoarele LCD sau cu plasma, estimam o crestere constanta a pietei locale de la an la an. Consumatorul roman devine din in ce mai pretentios in ceea ce priveste tehnologia incorporata de astfel de produse, fapt pentru care ocuparea primei pozitii pe acest segment de piata vine ca o confirmare a preocuparii constante LG de a dezvota produse de cea mai inalta calitate.Compania LG Electronics isi propune sa devina numarul 1 mondial pe segmentul televizoare cu plasma pana in 2007 si pe segmentul televizoare LCD pana in 2008.”, adauga Han Khyu.

Anul 2005 a adus companiei pozitia de lider pe segmentul televizoarelor cu plasma din Romania, inregistrand in lunile iunie-iulie 2005 cea mai mare cota de piata, conform studiilor de piata cu un procent de 26%. In Romania, pentru 2006, LG comercializeaza 16 modele de plasme TV, modele ce se remarca prin design-ul deosebit de elegant si calitatea exceptionala a imaginii.

Ponderea produselor electronice in totalul cifrei de afaceri pe 2005 a fost de 40%, ea urmand sa creasca anul acesta. In Romania, se observa o tendinta de crestere pe categoriile plasma TV si LCD TV, cu pondere mai mare pe plasma. Fata de anul trecut, se estimeaza o crestere de 100% de la an la an.

LG Electronics a realizat in Romania in primele sase luni ale anului 2005 o cifra de afaceri de 20 milioane euro, similara cu cea inregistrata pe intregul an 2004. Cifra totala de afaceri inregistrata in anul 2005 a fost de 50 milioane euro, compania estimand o crestere de pana la 35%-40% pana in anul 2007.