Wiko, un producator francez de smartphone-uri relativ necunoscut, s-a alaturat unei liste de telefoane ieftine fabricate in cea mai mare parte de rivali din China.

Brandurile foarte cunoscute, precum Apple si Samsung, se confrunta pe piata europeana cu o presiune tot mai mare din partea concurentilor mai mici, arata datele Kantar Worldpanel ComTech. Printre micii producatori se afla, insa, si branduri cunoscute, precum Motorola, care si-a revitalizat linia de smartphone-uri, precum si companii ca Huawei si Wiko.

Vanzarile companiei chineze Huawei au crescut de peste doua ori pe cele mai mari cinci piete din Europa de Vest, potrivit Kantar. Huawei are acum in regiune o cota de piata de 3%, ajungand chir la 5% in Germania si Spania. Wiko a inregistrat, de asemenea, crestere puternica. Brandul are cele mai mari vanzari in Franta, unde detine 8% din piata, dar se extinde si in restul Europei, inclusiv in Marea Britanie, unde nu este cunoscut.

"In Europa are loc o accelerare a trendului de fragmentare pe piata telefoanelor, odata cu accelerarea cresterii brandurilor mai mici. Cumparatorii incep sa-si dea seama de costul real al telefoanelor si cauta alternative mai ieftine. Aceastra schimbare de comportament avantajeaza brandurile mai putin cunoscute, precum Huawei si Wiko, care pot oferi tehnologie competitiva la un pret mult maim ic", a declarat Dominic Sunnebo, director de analiza la Kantar Worldpanel ComTech.

Citeste si:

Android ramane cel mai popular sistem de operare in Europa, cu 72,4% cota de piata, urmat de cel al Apple, cu 17,5%, in timp ce platforma Windows a Microsoft detine 8,4%.

In China, compania locala Xiaomi a vandut in aprilie mai multe telefoane ca Samsung pentru a doua luna, modelul Xiaomi RedMi fiind cel mai vandutr de pe piata. Cota de piata a Apple a scazut in ultimul an, de la 23,7% la 17,5%, in pofida eforturilor grupului american de a-si creste vanzarile.

Statele Unite sunt inca dominate de Samsung si Apple, care au cote de piata aproape egale, de circa 34%, in urma cresterii puternice a grupului sud-coreean, arata datele Kantar. Windows a pierdut, insa, teren si a ajuns la 4,7%, de la 5,4% in aceeasi perioada anul trecut.