“Am incheiat anul 2013 cu afaceri de circa 42 de milioane de euro. Pentru anul in curs mizam pe o mentinere a business-ului, in conditiile in care vanzarile de PC-uri si camere foto sunt in scadere, categoria din urma inregistrand un declin de aproape 40% in primul trimestru al anului”, a declarat Camil Perian (foto), administrator SKIN Media.

Distribuitorul de solutii IT&C, care comercializeaza pe piata locala branduri precum Nikon (camere foto) sau Toshiba (PC-uri/laptop/dispozitive mobile) mizeaza in acest an si pe vanzarile de tablete si smartphone-uri sub brand propriu, comercializate pe piata sub numele de Utok.

“Comercializam brandul de tablete si smartphone-uri Utok pe sase piete din regiune. Am reusit ca in primele opt luni de la lansarea oficiala a brandului sa livram in stocurile retailerilor circa 100.000 de unitati – atat telefoane cat si tablete”, a declarat Camil Perian. Intrebat de wall-street.ro cat au reprezentat vanzarile efective catre clientii finali, el a aratat ca pana in acest moment 70% din produsele aflate la vanzare au fost vandute. “Din volumul total de 100.000 de unitati, 70.000 au fost vandute pe pietele din Romania, Serbia, Croatia, Ungaria, Grecia, dar si Moldova. Cea mai mare pondere a vanzarilor a fost inregistrata la nivel local”, a aratat Perian, care nu a precizat ce pondere au avut vanzarile din Romania.

Brandul Utok a intrat oficial pe piata din Romania in toamna anului trecut, cand distribuitorul Skin a prezentat pe piata locala sapte tablete si sase smartphone-uri, al caror pret nu depaseste pragul de 1.000 de lei. Pentru anul in curs, Skin a prezentat o noua gama de tablete echipate cu procesoare Intel, cu preturi ce pornesc de la 299 de lei. Distribuitorul IT&C a lansat la nivel local tabletele Utok i700, Utok i700 Ultra si Utok i800, doua modele de tablete de 7 inch, respspectiv una de 8 inch, echipate cu procesoare Intel.

Citeste si:

“Ne asteptam ca in 2014 volumul de telefoane si tablete plasate in magazinele retailerilor sa depaseasca pragul de 200.000 de unitati. In momentul de fata din totalul de 70.000 de dispozitive mobile ale brandului Utok comercializate – 65% au fost reprezentate de tablete si 35% telefoane”, a mai precizat Camil Perian.

“Peste 90% din tabletele vandute la nivel local costa sub 1.000 de lei”

Conform informatiilor Skin Media, peste 90% din tabletele vandute la nivel local costa sub 1.000 de lei. “Din datele pe care le detinem, peste 70% din tabletele vandute in Romania sunt de 7 inch, restul fiind acoperite de dimensiunile mai mari. Estimam ca piata tabletelor se va ridica la 800.000 de unitati. (…) Tehnologia trebuie sa fie accesibila. Noi nu vom lansa pe piata dispozitive mai scumpe de 1.000 de lei”, a conchis Camil Perian.

Skin Media este unul dintre principalii distribuitori de solutii IT&C din Romania. Principalii concurenti ai Skin Media la nivel local sunt NOD Distribution (ex Asesoft Distribution), Gersim si Mobile Distribution, dar si polonezii de la ABC Data, care au intrat pe piata la finele anului trecut.