In timp ce exporturile de tablete continua sa creasca la nivel mondial, rata de crestere a inceput sa scada. In primul trimestru al anului 2014, exporturile de tablete au crescut cu doar 3, 9%, in comparatie cu aceasi perioada a anului trecut. Conform previziunilor International Data Corporation (IDC), anul acesta exporturile tabletelor vor creste cu aproape 12,1%, in comparatie cu o rata a cresterii in jur de 51,8% din cursul anului 2013.

De-a lungul primului trimestru al anului 2014, exportul tabletelor Samsung a crescut cu aproximativ 32% pana la aproape 11,2 milioane de unitati. In acest timp, liderul Apple si-a vazut exporturile in scadere cu 16% din cauza unei posibile saturatii si a constrangerilor de pe piata produselor de lux.

Apple ramane un lider de piata incontestabil in ceea ce priveste spatiul pentru tabletele de inalta calitate, cu o cota de aproximativ 32% pe piata globala. Noile lansari ale Samsung sunt orientate impotriva Apple, cu cei 10 inci si 8 inci ai Tabletei S, si ocupa un loc similar in ce priveste preturile cu cele ale iPad Air si IPad Mini.

Noua Tableta S, care ruleaza o versiune a Google Android KitKat 4.4, include display Super AMOLED, procesoare Exynos 5 sau Snapdragon 8.