Piata locala de UPS-uri isi va continua declinul, cel putin pe partea de solutii tranzactionale, cunoscute in industrie si sub denumirea de “Home Business Network”, potrivit datelor APC, companie parte a grupului Schneider Electric, unul dintre cei mai importanti producatori de solutii de management al energiei electrice din lume.

“Anul 2013 a fost unul relativ bun pentru piata, in ciuda conditiilor din industrie, insa anul acesta se anunta mai dificil decat precedentul, cel putin asa arata situatia din prima parte a sa. Lipsa de proiecte, dar mai ales amanarea unora aflate in desfasurare franeaza dezvoltarea acestui sector. Vorbim totusi de un domeniu foarte nisat. Exista ceva sperante ca T4 sa aduca o revenire, fiind intervalul din an cand cresc volumele vandute”, a declarat Mirela Danciu (foto), vicepresedinte in cadrul segmentului de IT Business in cadrul Schneider Electric, care a aratat ca piata echipamentelor tranzactionale va fi cea mai afectata, spre deosebire de cele trifazate care isi mentin trendul de crestere.

Potrivit statisticilor din piata, oferite de compania de cercetare Frost & Sullivan si citate de Schneider Electric, piata locala de UPS-uri (dispozitive care pastreaza circuitul electric continuu in cazul unei avarii - n. red) s-a situat anul trecut la o valoare de 22-23 de milioane de euro, in scadere fata de nivelul inregistrat in anul 2012.

Intrebati de catre wall-street.ro despre noile tendinte in piata de UPS-uri, reprezentantii APC au precizat ca se observa o migrare a clientilor din zona de solutii ieftine catre cele mai calitative. “Am observat o crestere a calitatii solutiilor oferite in piata. Este adevarat ca am traversat perioade cand se cumparau numai produse ieftine, insa acum piata s-a mai maturizat. Trendul indica o descrestere a interesului pentru solutiile de home-use”, a aratat Eduard Bodor, data center business development manager pentru Europa Centrala in cadrul APC.

Potrivit datelor companiei, vanzarile de solutii tip UPS sunt concentrate in cea mai mare parte spre segmentul B2B (80%), in timp ce 20% este reprezentat de vanzarile catre home use. Vanzarile de UPS-ul APC by Schneider Electric sunt realizate indirect, prin intermediul distribuitorilor, in proportie de 95%, vanzarile online avand o pondere “foarte mica” de numai 5%.

APC by Schneider Electric a lansat o noua gama de Smart-UPS On-Line, care reprezinta prima gama de UPS-uri monofazate cu factor de putere unitar existente pe piata din Romania, in domeniul cu puteri de 6-10 kVA.

Conform rezultatelor publicate de companie la Ministerul de Finante, afacerile Schneider Electric in Romania s-au ridicat anul trecut la circa 48 de milioane de euro, in crestere cu peste 10% fata de anul anterior. Totodata, compania a raportat un profit de 1,3 milioane de euro si un numar de circa 190 de angajati pe plan local. Din datele oficialilor companiei, segmentul de IT Business (UPS-urile APC) a reprezentat circa 15% din totalul rulajului companiei. Principalele divizii pe care activeaza Schneider Electric sunt Power, Industry, Energy si IT Business.

Principalii concurenti ai APC la nivel local sunt Eaton, dar si Legrand.

Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri