“Nokia a beneficiat de cresteri nete ale vanzarilor an de an. La nivel industrial, cele doua piete, atat a dispozitivelor cat si a infrastructurii au continuat sa arate o crestere sanatoasa”, a precizat in comunicat Olli-Pekka Kallasvuo, CEO al Nokia.

In cel de-al doilea semestru, Nokia a facut doua importante anunturi strategice. In primul rand compania anuntase ca renunta la planurile de parteneriet cu compania japoneza Sanyo, cel mai mare producator mondial de baterii pentru telefoane mobile, implicit si intentia de a restructura business-ul CDMA, o tehnologie cu un real succes inregistrat in Asia si Europa, rivala tehnologiei GSM. U toate acestea, Nokia intentioneaza sa fie prezenta pe piata CDMA, focusandu-se pe regiunea Americii de Nord. Nokia anuntase de asemenea si fuziunea cu Siemens AG, urmarind sa-si combine operatiunile corelate retelei de telefonie mobila, pentru a crea una dintre cele mai mari retele network.

Cat espre vanzarea dispozitivelor, intre lunile aprilie si iunie au fost vandute 78.4 milioane de telefoane, comparativ cu asteptarile analistilor care apreciau numarul de dispozitive vandute la 78.5 milioane, cu 29% mai mult decat anul trecut.

Compania se asteapta ca volumul de crestere a vanzarilor si veniturilor sa fie secvential, cu toate acestea, cresterea este estimata ca fiind mai mica decat cea de acum. Nokia se asteapta ca piata telefoniei mobile sa creasca cu 15% sau chiar mai mult in acest an.

Vanzarile nete ale grupului Nokia au ajuns la 9,8 miliarde de euro, o crestere semnificativa de 22%, comparativ cu cresterea de pana la 8.1 miliarde de euro, in cel de-al doilea semestru al anului 2005. Cel de-al doilea semestru opereaza o crestere a profitului cu 50%, pana la 1.5 miliarde de euro, comparativ cu pana la un miliard de euro, in cel de-al doilea semestru al anului trecut. De asemenea, Nokia estimeaza piata actiunilor la 34%, mai putin decat 35% in primul semestru al anului, dar mai mult de 33%, procent reprezentativ pentru cel de-al doilea semestru al anului 2005.

Vanzarile in acest semestru au crescut cu 21%, ajungand la 5.9 miliarde, comparativ cu 4.9 miliarde, suma castigata in cel de-al doilea semestri al anului trecut, cresterea fiind generata de o industrie puternica si iesirea pe piata a unor produse competitive. Cresterile au fost semnalate in toate regiunile in care Nokia si-a facut simtita prezenta, mai putin in Africa, regiunile cele mai vizate in topul cresterii fiind China, America Latina si Asia-Pacific.

Cat despre multimedia, in cel de-al doilea semestru al anului cresterile au fost de 37%, pana la 1.9 miliarde de euro, comparativ cu 1.4 miliarde, in cel de-al doilea ssemestru al anului 2005. Vanzarile nete multimedia s-au dublat an de an in zonele Asia-Pacific si China. Cat despre reteaua de Network, vanzarile au fost de asemenea in crestere, dublandu-se in Africa, ele crescand cu 9% pana la 1.8 miliarde de euro, comparativ cu 1.6 miliarde, in anul 2005.