Organizatia pentru drepturile omului doreste, de asemenea, ca Yahoo!, Google si Microsoft sa dezvaluie lista de cuvinte interzise in blog-uri, respectiv in cautarea pe web din China. Companiile de Internet se apara si declara ca, de fapt, ii ajuta pe chinezi, deoarece serviciile pe care le furnizeaza faciliteaza accesul la informatie al oamenilor. Amnesty International le-a acuzat, insa, pe cele trei corporatii, ca ajuta la intarirea cenzurii exercitate de statul chinez.

Directorul Amnesty International din Marea Britanie, Kate Allen, a declarat ca Yahoo!, Microsoft si Google pretind ca respecta legislatia locala, cand, de fapt, ei cedeza presiunilor politice. "Noi vrem ca reprezentantii acestor companii sa afle parerea clientilor lor de aici, din Marea Britanie. Speram ca, daca sunt destul de multi oamenii care le spun ca sunt nemultumiti de actiunile lor din China, se vor gandi de doua ori.", declarat, citata de NewsIn, Kate Allen.

Gigantii se disculpa

Citeste si:

Reprezentantii companiilor de tehnologie au raspuns ca ei nu fac altceva decat sa lucreze in concordanta cu cadrul legislativ local. Unul dintre purtatorii de cuvant ai companiei Google a afirmat ca oamenii din China au in prezent acces la mult mai multe informatii, decat aveau cu cinci ani in urma, iar prezenta Google in China ajuta ca lucrurile sa se dezvolte din ce in ce mai mult in aceasta directie.

"Prezenta noastra da cetatenilor unei tari un beneficiu semnificativ, prin accesul la servicii si informatie", a declarat purtatorul de cuvant la Yahoo!,Mary Osako. Reprezentantul companiei Microsoft vorbeste, la randul sau, in numele gigantului producator de software, ca se increde in libertatea utilizatorilor de a relationa cu oamenii cu care isi doresc si de a avea acces la informatie, insa compania Microsoft va continua sa respecte legile locale ale pietelor in care isi desfasoara afaceri.

"Aceasta chestiune este dificila si complexa. Noi ne exprimam convingerea ca este mai bine pentru compania Microsoft, la fel ca si pentru alte companii multinationale, sa fie prezenta pe aceste piete cu serviciile si cu instrumentele sale de comunicare, decat sa nu fie deloc acolo", a mai spus purtatorul de cuvant al Microsoft.