ABC Data, unul dintre cele mai noi nume pe piata romaneasca de distributie IT si totodata cel mai mare jucator de profil de pe piata Europei de Est, vrea sa isi dubleze numarul de parteneri in acest an, la peste 1.500, ca parte a unei strategii de a atinge in primul an de activitate un rulaj de circa 30 de milioane de euro, conform unor calcule wall-street.ro pe baza declaratiilor reprezentantilor companiei.

Compania poloneza de distributie, care a anuntat la inceputul anului intrarea oficiala pe piata din Romania, si-a propus in acest an o cota de piata de 3-4%, evolutia urmand sa fie generata de numarul crescut de parteneri (reselleri, magazine online/retail traditional, subdistribuitori), dar si de o crestere a cosului mediu de cumparaturi de solutii IT. “Targetul pentru anul in curs este sa intram in topul celor mai 15 distribuitori de solutii IT din piata. Strategia vizeaza doua directii: in primul rand ne axam pe castigarea cotei prin prezenta noastra in magazinele de specialitate, iar in al doilea rand prin incheierea de contracte cu vendori de top A, in special pe segmentul vanzarii de laptopuri”, a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro – Alexandru Gheorghiu, director comercial in cadrul ABC Data.

Potrivit datelor interne furnizate wall-street.ro aproximativ jumatate din vanzarile distribuitorului ABC Data au fost generate de catre retailerii online (ex: PC Garage, Corsar Online – cel.ro), in timp restul a fost reprezentat de vanzarile de produse IT in magazinele marilor retaileri, magazinelor specializate sau subdistribuitorilor.

In ceea ce priveste vanzarile de produse sub brand propriu, tabletele comercializate de catre ABC Data pe piata sub brandul Colorovo au adus circa 3% din vanzarile companiei la nivel local in primele luni de activitate, urmand ca pana la finalul lui 2014 ponderea sa se ridice la circa 6-7% din totalul rulajului.

ABC Data va deschide un depozit de 2.000 mp in Capitala

Ca parte a planului de a-si extinde acoperirea teritoriala si de a ajunge in topul celor mai mari jucatori de profil de pe plan local, compania poloneza de distributie vizeaza deschiderea unui depozit cu o suprafata de 2.000 mp in Capitala. “Pana la finalul anului vom deschide un spatiu logistic, care, in prima faza, va functiona pe structura de outsourcing. El va deservi in cea mai mare parte regiunii de Sud a tarii si va asigura si vanzari catre pietele din regiune, printre care Bulgaria, Republica Moldova sau tarile din zona fostei Iugoslavii”, a aratat Gheorghiu.

Target: In doi ani in top 5 al celor mai mari distribuitori IT&C din Romania

Polonezii au planuri mari pe piata locala de distributie, segment dominat clar in prezent de catre NOD Distribution, compania detinuta de catre Iulian Stanciu. ABC Data si-a propus ca pana in 2016 sa ajunga in topul celor mai mari cinci jucatori de profil din piata.

“Vrem sa ne dezvoltam si sa cream un hub regional de distributie. Mai mult, ne-am propus sa ne extindem activitatea si in tarile vecine prin intermediul punctului local de distributie. Vrem ca in urmatorii trei ani sa ajungem in top 5 al celor mai mari distribuitori electroIT din Romania. Vom continua angajarile, pana la jumatatea anului vom ajunge la 20 de angajati, iar numarul acestora va creste o data cu inaugurarea depozitului si a extinderii teritoriale”, a completat manangerul ABC Data.

Compania poloneza detine, in medie, o cota de piata de 30% pe pietele pe care activeaza de mai multi ani, printre care se numara Polonia, Cehia, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia sau Ungaria. ABC Data numara in prezent circa 16 angajati, iar pana la finalul echipa va ajunge la circa 20.

Cel mai mare jucator de pe piata locala de distributie este NOD (Network One Distribution), pe o piata pe care mai activeaza si SKIN Media, Gersim sau Mobile Distribution.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri