“In Romania se duce o lupta extrema in infrastructura si in preturi. Este bine pentru consumator, pe termen scurt, insa trebuie sa fii atent la ce cumperi – poti cumpara o pereche ieftina de pantofi, insa s-ar putea uza intr-una sau doua luni. Daca vrei un produs de calitate, ar trebui sa fie un pret rezonabil, dar nu atat de redus. Ceea ce apreciaza insa cel mai mult oamenii este sa te tii de cuvant”.
“Este gresit sa oferi preturi mici, sa promiti mult, doar ca la finalul zilei sa nu te tii de cuvant”, critica, voalat, Beckers. “Sau, chiar mai rau, sa pretinzi ca esti un fel de Robin Hood pentru consumator dar la finalul zilei sa ai motive ascunse, sa faci concurenta neloiala. Nu am nicio problema cu concurenta, dar consider ca toti ar trebui sa ne supunem acelorasi reguli, sa jucam pe un acelasi teren, altfel, ca la un meci de fotbal, daca vine cineva din spate si iti pune piedica, in mod normal ar trebui penalty, nu?”, continua Nikolai Beckers, fara a oferi insa niciun nume de concurent care ar putea face un astfel de joc.

Cu alte cuvinte, exista un segment pentru preturi mici, bineinteles, dar este gresit sa pretinzi ca vinzi un Mercedes de lux la acel pret. “Noi cand am prezentat noul nostru portofoliu am fost extrem de transparenti, introducand beneficii clare si mai ales reale pentru serviciile care costa mai mult, si cred ca aceste lucruri sunt apreciate de clienti”.

Nikolai Beckers considera de altfel ca pretul este unul dintre factorii cheie care influenteaza viitorul unei companii, daca va avea sau nu succes. A gasi pretul potrivit este mai mult decat un calcul, este o arta. “De exemplu, iPhone-ul si iPad-ul au succes, desi sunt produse considerate de multi scumpe. Poate PREA scumpe, dar tot esti dispus sa platesti pentru ele. De ce? Aceasta este una dintre intrebarile esentiale la care trebuie sa poti sa raspunzi in momentul in care setezi un pret. La fel, un Porche, in teorie, costa mult mai putin decat pretul «de la raft». Cu toate acestea, oamenii il cumpara”, exemplifica el. “Setarea corecta a pretului este unul dintre ingredientele de baza ale unui business de succes”.

Citeste aici intreg interviul alaturi de seful Romtelecom si Cosmote.

Nikolai Beckers, CEO-ul Romtelecom care l-a intalnit pe Nelson Mandela: Momentele de creativitate maxima nu le ai la birou, pot spune ca muncesc tot timpul si niciodata

Nikolai Beckers, CEO-ul Romtelecom care l-a intalnit pe Nelson...