Mai sunt doar cateva zile pana cand brandurile Romtelecom si Cosmote vor deveni istorie, Deutsche Telekom intrand oficial, in acest weekend, pe piata din Romania. Si se pare ca germanii nu fac rabat de la investitii masive in marketing – un concert gratuit de mare amploare, Bulevardul Magheru impodobit ca de Craciun (e drept, in cuburile “T”) si o multime de postere ce anunta noul operator telecom pe piata locala.
Unii vor privi poate cu nostalgie catre “batranul Romtelecom”, companie care candva avea monopol pe piata locala de telecomunicatii. Altii vor privi nedumeriti cubuletele “T” atarnate prin oras, intrebandu-se ce este cu ele, iar unii poate isi vor aminti de primele incercari ale diviziei de telefonie mobila a Romtelecom, Cosmorom, sa intre pe piata locala, la finalul anilor ’90 – un esec lamentabil si care “a fost bagat sub pres”, elegant, de actionarii operatorilor.
Cei doi operatori au avut o istorie zbuciumata, uneori controversata, alteori extrem de agresiva si, impreuna, au reusit sa remodeleze o parte din industria telecom, contribuind in mod semnificativ la evolutia pietei. Impreuna, cele doua branduri cumuleaza afaceri anuale de peste 1 miliard de euro, mai mult decat principalii concurenti.
Citeste si:
La inceputul anilor 2000, putini ar fi crezut ca acest lucru ar fi putut deveni posibil, avand in vedere ca in acea perioada Romtelecom inca se lupta cu un management romanesc preocupat mai mult, in pur stil balcanic, de hranirea propriilor burti si mai putin de performanta companiei, in timp ce Cosmorom, divizia mobila a Romtelecom, nu reusea sa atraga mai mult de cateva zeci de mii de clienti. Viitorul nu suna deloc bine pentru cele doua entitati iar, in 2005, intreg consiliul de administratie al grecilor de la OTE, actionari majoritari al Romtelecom, s-au deplasat in Romania pentru a vedea cu proprii ochi dezastrul din Romania, o tara in care Vodafone, Orange si pe atuci si Zapp anuntau rezultate din ce in ce mai bune.
Plecarea lui James Hubley, americanul care a condus Romtelecom la mijlocul anilor 2000, si venirea managerului grec Yorgos Ioannidis a fost adevaratul inceput al schimbarii operatorului Romtelecom. Sub sloganul “Clientul pe primul loc”, gigantul adormit a inceput anevoiosul drum catre dezmortire, o istorie zbuciumata, punctata de concedieri (uneori masive), ruperi de ritm, oferte comune cu Cosmote, intrarea Deutsche Telekom in actionariatul OTE si, in final, inlocuirea brandurilor Romtelecom/Cosmote intr-unul singur, “T”.
Citeste si:
Ramane de vazut cum va fi primita “magenta T” in Romania, ce modificari vor avea loc in strategia companiei, in comunicarea de brand si, mai ales, daca Deutsche Telekom va reusi sa faca istorie in Romania, in fata unor concurenti redutabili – Orange, Vodafone, RCS&RDS si UPC.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: