Dupa succesul Windows 7, Microsoft a citit (cel putin partial) gresit dorintele pietei si a modificat complet interfata sistemului de operare, lasand in spate o multime de clienti nemultumiti, in special pe segmentul consumer. Si pe segmentul business, Microsoft a intalnit reticenta in instalarea sistemului de operare, multi directori tehnici ramanand la Windows 7, un sistem de operare stabil si suficient pentru nevoile lor.

Asa ca nu este o surpriza ca noul sistem de operare – denumit, neoficial, Windows 9, se va indrepta in special catre business-uri. “Cu Windows 8, Microsoft a incercat sa satisfaca clientii persoane fizice printr-un mediu touch, insa a scapat din vedere business-urile”, considera Al Gillen, analist la IDC. La finalul lui 2013, erau instalate circa 715 milioane de copii Windows in companii, mai mult de jumatate – 361,2 milioane – fiind Windows 7, conform IDC. Circa 224 de milioane erau (inca) Windows XP si aproape 40 de milioane, Windows Vista. Putin peste 16 milioane erau Windows 8, semnaland insuccesul noului sistem de operare al Microsoft pentru companii.

“Windows 8 a fost, in mod clar, creat mai mult pentru persoane fizice. Companiilor nu le-a experienta necesara unei utilizari rapide, fara o curba mare de invatare. Asa ca Microsoft trebuie sa se asigure ca Windows 9 este foarte bun pentru segmentul enterprise”, a mai spus Gillen. Windows 8 a mers mai bine pe segmentul consumer, cu 117,2 milioane de copii vandute pana la finalul anului trecut.

Sursa foto: Flickr.com