Una din principalele zone de interes pentru retailerii online o reprezinta mobile-ul. Estimarile globale arata ca traficul de pe mobil va ajunge la 50% din numarul total de vizite pentru retailerii online, insa din estimarile eMag reiese ca procesul se va accelera. "In semestrul patru estimam ca vom avea peste 30% share traffic de pe device-uri mobile din totalul traficului", a spus Tudor Manea la WALL-STREET 360.

In plus, eMag va lansa si o aplicatie de mobil pana la sfarsitul anului, "un beneficiu foarte important pentru client, care va avea magazinul online la el in buzunar", puncteaza Tudor Manea.

Online-ul dovedeste ca este un model de business matur pe care se poate vinde aproape orice.

O alta tendinta in e-commerce-ul local este diversificarea categoriilor. "Online-ul dovedeste ca este un model de business matur pe care se poate vinde aproape orice", arata vicepresedintele eMag. Cifrele confirma acest fapt pentru toate categoriile nou-lansate, cele mai profitabile fiind cele de pet shop, baby, home&deco si asigurari. De altfel, eMag se pregateste sa lanseze categoria de fashion, dupa ce a lansat recent segmentul home & deco.

Nu in ultimul rand, eMag se concentreaza pe aplicarea Big Data sau "analiza in profunzime a datelor", spune Tudor Manea. "Incercam sa identificam diverse trenduri care sa ajute clientul in experienta de cumparare. De asemenea, folosim datele si pentru forecasting in zona de purchasing, de category management", adauga el. Preocuparea eMag pentru dezvoltarea unui sistem de business intelligence a aparut in 2012, iar acum sunt 30 de angajati pe acest domeniu.

Vezi ce a spus Tudor Manea despre principalele trei trenduri din e-commerce-ul local in fragmentul VIDEO.

Saptamana comertului electronic la WALL-STREET 360 este realizata in parteneriat cu FAN Courier, cel mai mare jucator din curieratul local. Urmareste analize VIDEO la 360° despre cele mai importante sectoare din economie. Dezbateri de business interactive: de luni pana vineri, pe WALL-STREET.RO.