Gigantul media a spus ca propunerea legata de serviciile AOL, oferite gratuit de la inceputul lunii septembrie, are scopul de a duce la o crestere puternica a publicitatii pe divizia de online. Profitul companiei vine sa acopere pierderile inregistrate in urma cu un an.

Time Warner a precizat ca profitul sau net a fost de un miliard de dolari, adica 24 centi pe actiune, comparativ cu pierderea neta de 409 milioane de dolari sau noua centi pe actiune, in perioada similara a anului trecut, cand compania a avut de-a face cu procesul actinarilor.

Excluzand detaliile, compania a avut un profit de 20 centi pe actiune. Venitul anual a crescut cu 1%, pana la 10.7 miliarde dolari.

Larry Haverty, manager al companiei Gamco Investors, care detine actiuni Time Warner, a precizat ca este “extaziat” de cresterea puternica a venitului companiei, din acest trimestru. “Este un foarte puternic raport”, a completat Haverty. Cresterea trimestriala a AOL, cu 40%, a adaugat o crestere medie a vanzarilor din industrie, de 30 pana la 35%, este de parere Haverty.

Servicii gratuite pentru 17.7 mil. de abonati

Venitul anual al AOL a scazut cu 2% pana la 2 miliarde de dolari. De asemenea, aproximativ 976.000 de abonati din S.U.A. au renuntat la serviciile AOL, de la inceputul primului trimestru, incheind aceasta perioada cu 17.7 milioane de abonati. AOL intentioneaza sa creasca puternic afacerea cu publicitate online, din moment ce serviciile web si cele de e-mail vor fi gratuite.

Time Warner si-a anuntat vineri intentia de a discuta despre planurile sale pentru AOL, care, din 2003, a pierdut 30% din numarul de abonati.

In cel de-al doilea trimestru, venitul total provenit din publicitate a AOL a crescut cu 40% fata de anul trecut, conform BBC. AOL avea 26.7 milioane de abonati in septembrie 2002, dar numarul lor a scazut cu mai bine de 25% pana in decembrie 2005.

In 2005, AOL si-a marit volumul de continut, adaugand stiri, muzica si informatii sportive pe website-ul gratuit. De atunci a cautat sa experimenteze un nou model oferind servicii gratuite, similare celor de la Google sai Yahoo si care atrageau cu usurinta publicitate.

Schimbari de nume

AOL si-a inceput activitatea in 1985 sub numele de Quantum Computer Services si a oferit servicii de internet, patru ani mai tarziu. Compania si-a schimbat numele in America Online, in 1991.

America Online a fuzionat cu Time Warner in 2001, formand AOL Time Warner, dar cand “bomba” din domeniul tehnologiei a fost rasuflata, compania s-a redenumit Time Warner. In primavara anului 2006, compania a anuntat ca renunta la denumirea de America Online si ca sufera un rebrand, numindu-se ulterior: AOL.