”Miza noastra in 2014 a fost aceea de a asigura un volum mai mare de vanzari in conditii sanatoase, de profitabilitate si de eficienta operationala,” a declarat Dragos Sirbu, CEO Flanco. ”Pe o piata sensibila la pret, promotiile si discounturile pot contribui pe termen scurt la o crestere a cotei de piata, dar conduc la un comportament de consum care pe termen lung afecteaza dezvoltarea sanatoasa a business-ului.”

Potrivit companiei, datele de piata indica o revenire a increderii in consum (inregistrata deja in trimestrele anterioare), pe fondul unei mai bune predictibilitati la nivelul locurilor de munca si al stabilitatii cursului de schimb valutar, dar si al adaptarii populatiei la situatia economica din ultimii ani.

De altfel, revenirea treptata a creditului de consum se numara printre factorii care sustin cresterea pietei, compania inregistrand in primele noua luni ale anului un avans de 25% al vanzarilor in rate, comparativ cu 2013.

Principalele motoare de crestere ale retelei de magazine Flanco au fost segmentul telecom, cu un plus de 80%, comparativ cu anul trecut, electrocasnicele mari - cu o performanta mult peste piata pe categoriile masini de spalat vase, masini de spalat rufe cu o capacitate mare (incepand de la 7-8 kg), combine frigorifice de inox, produse incorporabile - si produsele electronice - pe segmentul televizoare cu diagonala mare, peste 40”, unde compania a inregistrat un avans de peste 35%.

Citeste si:

Primele noua luni ale anului au fost influentate si de fluctuatiile conjuncturale ale pietei, pe diferite segmente de produs. Astfel, Campionatul mondial de fotbal a impulsionat vanzarile de televizoare, sezonul ploios de vara a avut un impact negativ asupra vanzarilor de aparate de aer conditionat, in vreme ce noile reglementari europene referitoare la limitarea puterii aspiratoarelor au determinat un varf de vanzari pe aceasta categorie, in luna septembrie.

In primele 9 luni din 2014, traficul pe Flanco.ro s-a dublat, iar vanzarile au crescut cu 90% fata de 2013. Traficul de pe dispozitivele mobile a crescut cu peste 200%.

Principalii concurenti ai Flanco sunt Altex, Domo, dar si magazine precum Cel.ro, PCGarage.ro sau evoMag.ro.