International Business Machines Corp. (IBM) a achizitionat compania americana MRO Software Inc., valoarea tranzactiei ridicandu-se la 740 milioade de dolari. MRO este o companie IT producatoare de sisteme software care ajuta companiile sa isi monitorizeze activitatea printr-un sistem informatic. Softul MRO ofera de asemenea consultanta in ceea ce priveste noile achizitii care pot fi realizate in materie de echipamente tehnologice sau masini spre exemplu .

Mutarea facuta de IBM se inscrie in strategia companiei americane care incearca sa se concentreze asupra segmentului care ofera servicii tehnologice pentru companii, segment ramas in umbra diviziei de software a IBM. Analistii remarca ca sistemele celor doua companii sunt compatibile, MRO producand sisteme de monitorizare si intretinere a activitatilor de zi cu zi si mai ales a bunurilor mobile in particular (masini, echipamente etc) in timp ce IBM ofera un program care da o imagine generala asupra afacerii, integrand celelalte sisteme informatice intr-un tablou general.

IBM cauta se se dezvolte pe o piata pe care apar clienti in flux continuu, tot mai multe companii alegand sa isi monitorizeze activitatile zilnice cu ajutorul unor sisteme informatice. In acest sens, companie americana a achizitionat in ultimii ani peste 40 de producatori locali de software, numai anul trecut cheltuind peste doua miliarde de dolari in achizitii.

MRO a inregistrat 192 milioane de dolari venituri in anul fiscal 2005, printer clientii companiei fiind inclusi NASA sau fortele terestre ale armatei americane. Compania are 900 de angajati care se vor alatura in urma acestei tranzactii celor aproximativ 330.000 de angajati ai IBM.

IBM a anuntat pentru al doilea trimestru din 2006 un profit de 1,30 de dolari pe actiune din operatiunile curente, comparativ cu castigurile totale de 1,14 dolari pe actiune inregistrate in al doilea trimestru din 2005, in crestere cu 14 procente fata de anul precedent. De asemenea, veniturile din operatiunile curente pentru al doilea trimestru s-au cifrat la 2,0 miliarde de dolari, comparativ cu 1,9 miliarde de dolari pentru al doilea trimestru din 2005, inregistrandu-se o crestere de noua procente.