General Motors Corp. si Ford Motor Co. vor integra iPod-ul Apple in noile lor modele, marind de asemenea forta dominatoare a Apple pe piata MP3 playerelor. “Este vorba despre integrare si convergenta, in acest acord”, a precizat Larry Wu, senior director la firma de cercetare, J.D. Power and Associates. Reprezentantii companiei Ford au precizat ca mai bine de jumatate din vehiculele care vor fi produse in 2007 , vor include, pe langa echipamentul standard, si un iPod sau orice alt MP3 player.

Incepand cu anul viitor, Ford va oferi o metoda mai facila de integrare completa a iPod-ului in sistemul audio al masinii, consacratul “TripTunes Advanced”, fiind creat exclusiv pentru iPod. Cu TripTunes, iPod-ul functioneaza printr-o conectare speciala si incarcare automata in timp ce masina se afla in mers. Track-urile care se deruleaza pe iPod sunt afisate pe ecranul radioului de masina. Toate facilitatile iPod-ului, inclusiv volumul si selectia melodiilor, pot fi controlate prin intermediul volanului.

General Motors a prezentat ieri un adaptor iPod, "Personal Audio Link" care va fi introdus in octombrie 2007 pentru modelul Chevrolet HHR. Expertii GM vor sa faca dispozitivul adaptabil pentru toate cele 56 de modele ale sale, pentru majoritatea acest lucru putandu-se intampla pana la sfarsitul anului. Adaptorul iPod va fi vandut dealerilor GM cu mai putin de 160 de dolari, in plus, instalarea se face gratuit.

iPpod-ul integrat in sistem, atat pentru Ford cat si pentru GM nu este insa, o idee noua. “Sase din 10 masini noi de pe piata, beneficiaza de un soi de iPod-uri integrate in sistemul autovehiculelor”, a precizat Michael Gartenberg, analist la JupiterResearch. BMW, Honda, Toyota, Mercedes si Chrysler, toate acestea au deja modele cu aceasta capacitate.

Migratia Apple in automobile “creste valoarea utilitatii iPod-ului”, a precizat Shaw Wu, analist la American Technology Research. "Vom ajunge sa depindem de acest produs, mai mult decat pana acum”, mai ales ca iPod-ul ocupa mai bine de 70% din piata playerelor.

Pe piata insa, isi fac loc si alti competitori. Gigantul Microsoft a anuntat luna trecuta ca va iesi pe piata cu propriul sau player digital, Zune. Dar dupa anunturile facute ieri, mai bine de 70% din modelele de masini care isi vor face loc pe piata in 2007, in S.U.A., vor avea integrat sistemul iPod, au spus reprezentantii Apple.

Pentru producatorii de masini, iPod-ul este metoda ideala pentru a oferi mai mult amuzament si alternative de comunicare. “Vom scoate pe piata lucruri extraordinare pe partea electronica”, a afirmat Said Deep, purtator de cuvant al Ford.

Pentru 2007, Ford si-a dublat numarul de modele cu sisteme de navigare si le-a cvadruplat pe acelea cu sisteme de radio prin satelit, Sirius. Pana in 2008, Sirius va fi valabil pentru 90% din masinile Ford, Lincoln si Mercury.