Telekom Mobile, fostul Cosmote, a consemnat o scadere cu 2,6% in primele noua luni ale anului, la 326,8 milioane de euro in, in timp ce Telekom Romania Communications, fostul Romtelecom, a raportat o crestere de 2,4%, la 457,7 milioane de euro.

Din luna septembrie, Romtelecom si Cosmote opereaza sub brandul Telekom al grupului german Deutsche Telekom. In primele noua luni din 2013 Romtelecom a avut venituri de 446,8 milioane euro, iar Cosmote de 335,6 milioane euro, potrivit Mediafax.

Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) al Telekom Romania a crescut cu 7,5% in primele noua luni, la 118,4 milioane de euro, de la 110,1 milioane de euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul elen OTE. In schimb, la nivelul trimestrului al treilea, veniturile Telekom Romania au scazut cu 0,9%, la 151,3 milioane de euro, de la 152,6 nilioane de euro in acelasi interval din 2013, iar profitul EBITDA a coborat cu 2%, la 35 milioane de euro, fata de 35,7 milioane euro.

Serviciile de voce, declin al veniturilor

"Veniturile mai mari din serviciile de internet si televiziune au limitat declinul consemnat de serviciile de voce. De asemenea, la aceasta au contribuit si proiectele mari de IT&C si cresterea traficului", se arata in comunicat. Veniturile din serviciile de telefonie si internet au crescut in trimestrul al treilea cu 7% si, respectiv 6% in comparatie cu aceeeasi perioada a anului trecut. In schimb, veniturile din serviciile de telefonie au scazut cu 14%. Numarul total al abonatilor la serviciile de televiziune la finalul lunii septembrie este 1,39 de milioane, in crestere cu 5,8% fata de septembrie 2013, 1,32 milioane.

In timp ce numarul abonatilor la serviciile de internet a stagnat la 1,23 milioane, numarul clientilor care folosesc serviciile de telefonie ale fostului Romtelecom a scazut in primele noua luni ale anului cu 4,6%, de la 2,27 milioane la 2,16 milioane.

Cheltuielile operationale ale Romtelecom, excluzand deprecierile, amortizarile si costul programelor de disponibilizari voluntare si restructurare, au urcat cu 6% in trimestrul al treilea fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, pe fondul desfasurarii unor proiecte mari, al introducerii taxei "pe stalp" de catre guvernul roman si al costurilor de marketing mai mari determinate de procesul de rebranding.

In schimb, cheltuielile cu personalul au scazut cu 16% fata de ultimul trimestru al anului trecut, in urma unor concedieri. Numarul de abonamente a fost de 4,8 milioane pentru trimestrul al treilea din 2014, ramanand stabil in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui comunicat al grupului Telekom Romania. In ceea ce priveste Telekom Mobile, profitul EBITDA inregistrat in primele noua luni a scazut cu 10,6%, la 78,1 milioane de euro, de la 87,4 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Mai putin de 30% din clientii Cosmote au abonament

Veniturile din trimestrul al treilea al fostului Cosmote au inregistrat un declin de 7,8%, la 107 milioane de euro prin comparatie cu acealsi interval din 2013, cand veniturile s-au ridicat la 116 milioane de euro. De asemenea, profitul EBITDA din trimestul al treilea a scazut cu 22,7%, la 25,5 milioane de euro, fata de 33 milioane de euro. La finalul lunii septembrie, Telekom Mobile avea o baza de 5,9 milioane de clienti, dintre care 26,8% platesc abonament.

In primele 9 luni ale anului 2014 comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013, baza de clienti business a crescut cu 6,4%, in timp ce veniturile din segmentul B2B au crescut cu 12,7%, Telekom Mobile Romania mentinandu-si pozitia pe piata, conform comunicatului Telekom Romania.

Traficul de date a crescut in trimestrul al treilea mai mult de doua ori fata de aceeasi perioada din 2013, inregistrand un avand considerabil de 125%. Serviciile 4G s-au extins in mod semnificativ, generand o crestere de 75% a traficului de date si o dublare a numarului de utilizatori activi 4G in trimestrul al treilea, comparativ cu trimestrul al doilea.

De asemenea, veniturile din internet de mare viteza au mentinut trendul ascendent din trimestrele precedente, inregistrand o crestere de 26 % fata de anul trecut, ca urmare a investitiilor in tehnologie. Si vanzarile de smartphone-uri au crescut de peste doua ori la 9 luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013, consemnand o evolutie de 110%, potrivit comunicatului Telekom Romania.

In luna septembrie, Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom si Cosmote Romania, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Prin cei doi operatori, noul brand acopera servicii integrate de telecomunicatii, respectiv servicii de voce si date mobile 3G si 4G, telefonie fixa traditionala, internet de mare viteza si televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum si continut si exclusivitati.

Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 44,99%. Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote Romania) este al treilea jucator de pe piata de telefonie mobila, dupa Orange Romania si Vodafone Romania. Operatorul mobil are ca actionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Romtelecom - 30%.

Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienti pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe si peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013).

Grupul german furnizeaza produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii IT&C pentru clienti din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent in aproximativ 50 de tari si are circa 229.000 angajati la nivel mondial.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri