Creat initial dintr-o simpla curiozitate, blogul s-a raspandit mai repede decat orice alta solutie de comunicare online. In plus, multe astfel de bloguri au si publicitate online, aducand posesorului bani reali, din afaceri virtuale.
Conform enciclopediei Merriam-Webster, blog-ul (prescurtarea lui weblog) reprezinta "un jurnal personal online care cuprinde reflectii, comentarii si link-uri furnizate de autor". Aceeasi enciclopedie online este cea care a facut publica, la sfarsitul lui 2004, o stire de senzatie: “blog” a fost cuvantul caruia i s-a cautat cel mai des definitia in ultimele 12 luni.

De fapt, ultimul studiu realizat de catre compania de cercetare Pew Internet & American Life Project arata ca numai in SUA exista aproximativ 12 milioane de bloguri. Aceasta inseamna ca aproape 8% dintre utilizatorii de Internet au si un blog. Din studiul mentionat mai reiese ca 39% din utilizatorii de Internet din SUA, echivalent cu 57 milioane de persoane, citesc in mod constant un blog, aceasta reprezentand o crestere semnificativa fata de precedenta cercetare de piata, realizata la finele anului trecut.

Doar 8.000 de clickuri

La noi, fenomenul este inca la inceput. Dupa cum reiese din auditarea realizata de serviciul Trafic.ro in ceea ce priveste paginile personale, cel mai vizitat blog autohton inscris la aceasta categorie are putin peste 2.700 de vizitatori unici pe saptamana si aproximativ 8.000 de afisari. Mai nou, site-ul de informatie Hotnews are un blog cu autori-jurnalisti care posteaza informatii neoficiale, zvonuri, barfe, ciorne ale posibilelor articole, initiind astfel un forum personalizat.

Utilizatorul intra astfel intr-un soi de "debara" a lumii presei si are senzatia ca se afla la o placuta sueta cu ziaristii, intr-un concept editorial care poate deveni mult mai popular decat presa scrisa. Numarul utilizatorilor de astfel de solutii virtuale este, insa, doar de ordinul catorva mii. Comparativ, Technorati, motorul de cautare care monitorizeaza blogosfera la nivel mondial, indexeaza in acest moment aproape 50 de milioane de bloguri, de trei ori mai mult decat in urma cu noua luni. Tot pe Technorati, poate fi gasit si topul celor mai populare 100 de bloguri. Sistemul de ierarhizare este inteligent realizat, blogurile fiind ordonate in functie de numarul de linkuri care trimit catre ele.

15.000 de dolari pe luna

Citeste si:

Tot Technocrati arata ca la fiecare 24 de ore, apar aproape 80.000 de noi bloguri. La aceasta frecventa de aparitie, nu va trece foarte mult timp pana cand vom avea cu totii cel putin un blog. Mai ales ca, uneori, aceasta activitate poate aduce inclusiv satisfactii materiale. Daca ar fi sa il credem pe Darren Rowse de la ProBlogger, acestea nu sunt chiar atat de mici precum s-ar crede. Intr-un interviu acordat lui About.com, Darren Rowse, care detine ProBlogger, castigul este de aproape 15.000 de dolari pe luna, strict din activitatile sale de blogging, asa cum arata Softpedia. Rowse si-a facut debutul in blogging in noiembrie 2002 si veniturile sale provin in general din AdSense.

In 2003, Rowse a deschis si blogul de camere digitale, care a fost un adevarat succes. Insa, pentru a obtine aceste venituri, Rowse munceste intre 50 si 60 de ore saptamanal; in plus, a fost nevoit sa invete foarte mult despre SEO (search engine optimization) pentru ca blogurile sale sa fie listate pe primele pozitii de motoarele de cautare. Interviul cu Rowse contine si cateva sfaturi pentru cei care ar dori sa ii calce pe urme; pe scurt, secretul unui blog de succes pare a fi identificarea unui domeniu de nisa.

Profil de blogger

Studiul Pew Internet & American Life Project releva principalele trasaturi ale posesorilor de blog din SUA, dar majoritatea acestora (exceptand unele trasaturi de gen rasa) pot fi extrapolate si la nivel mondial.

In general, persoanele care au un blog sunt tinere, peste 54% dintre respondentii studiului avand varsta pana in 30 de ani. Doua treimi sunt albi, 11% afro-americani si 19% au origini hispanice. Din studiul mentionat mai rezulta ca impartirea pe sexe este relativ egala, si numai 13% dintre acestia traiesc in mediul rural.

Cea mai intalnita tema in textele blogurilor este viata personala si propriile experiente, 37% din bloggeri afirmand ca viata de zi cu zi reprezinta principala sursa de inspiratie pentru textele lor. Pe pozitia secunda, la o distanta considerabila se situeaza politica, 11% dintre respondenti afirmand ca evenimentele politice reprezinta tema principala a paginilor principale. Divertismentul reprezinta tema principala pentru alti 7% dintre bloggeri, 6% au indicat sportul, iar 5% au afirmat ca afacerile si mediul de business reprezinta tema principala a blogurilor personale.