Conform planului de extindere pe piata distributiei online de continut video, Google Inc. va incepe difuzarea de clipuri preluate din emisiunile MTV catre alte site-uri.

La sfarsitul lunii, vor incepe primele teste si vor fi difuzate o suta de ore de program compuse din clipuri din" Laguna Beach: The Real Orange County," "SpongeBob SquarePants" si MTV's Video Music Awards. Parteneriatul va folosi continutul video pentru publicitatea online, pe fondul cresterii numarului de utilizatori de calculatoare.

"Colaborarea cu Google ne ofera o sansa nemaipomenita de a distribui mai bine continutul pe web, intr-un mod organizat", a declarat presedintele si principalul oficial al Viacom (firma care detine MTV), Tom Freston. Viacom va primi mai mult de doua treimi din profiturile acestei afaceri, conform The New York Times care a citat un oficial implicat in semnarea acestui acord.
Purtatorii de cuvant ai Viacom au declarat ca nu este inca sigur cate site-uri din reteaua Google vor fi selectate pentru faza test a parteneriatului, informeaza NewsIn.

Companiile vor comercializa si episoade din 17 programe Viacom Inc. pentru suma de 1,99 dolari fiecare prin intermediul Google Video. MTV isi mai comercializeaza programele si prin intermediul iTunes Music Store al Apple Computer Inc.

Acordul vine la mai putin de o saptamana dupa ce Google a dezvaluit acordul semnat cu The Associated Press pentru stiri sau fotografii care vor fi incluse in sectiunea de stiri oferita de Google.