Persoanele care au venit, vineri dimineata, la unul dintre mall-urile din Cluj-Napoca, la ora 6.00, cand s-au deschis magazinele de electronice si electrocasnice, au studiat anterior ofertele si au cumparat, in special, televizoare, dar si cafetiere, laptopuri sau tablete, scrie Mediafax.

”Am venit la ora 6.00 pentru ca lucrez si trebuie sa fiu pe 7,30 la serviciu, si nu voi mai avea timp sa ajung decat spre seara, astfel ca am vrut sa fiu sigur ca imi iau televizorul cu diagonala de 81 centimetri la 799 de lei, redus cu 200 de lei. Am gasit si mouse la 8 lei, ceea ce este chiar un chilipir, si am luat 5 bucati, si pentru colegii de birou, reducerea fiind de 80 la suta, fata de 39,90 de lei cat costa initial”, a spus un cumparator.

Și oferta la aparate foto a fost atractiva, un alt cumparator achizitionandu-si un aparat foto cu 599 de lei, pret redus cu 50 la suta, fata de cel initial de 1.199 lei. Cel mai repede s-a epuizat stocul de trei expressoare de cafea, care avea un pret redus de asemenea cu 80 la suta, si care a costat 49,90 de lei, fata de 249,90 de lei.

La televizoare, cea mai mare reducere, de 3.000 de lei (42 la suta), a fost inregistrata pentru un aparat UHD cu diagonala de 139 de cm, care a costat 3.999 de lei de Black Friday. ”Este o reducere insemnata, e foarte mare economia pe care o fac la bugetul familiei si chiar a meritat sa ma trezesc cu noaptea in cap sa prind reducerile. Mi-au ramas bani si pentru o tableta redusa cu 44 la suta, am dat pe ea 140 de lei si am economisit 110 lei. Chiar merita”, a spus un alt cumparator care si-a achizitionat televizorul la oferta.

Citeste si:

In mall, de Black Friday au reduceri nu numai magazinele specializate in produse electronice ci si cele de haine, incaltaminte sau cafenele, unde discounturile practicate sunt cuprinse intre 20 si 50 la suta. Reduceri de 50 la suta sunt inregistrate si la cartile oferite de o editura, dar sunt reduceri de 30 la suta si la papioane sau de 20 la suta la cupe de inghetata.

Potrivit unui studiu Millward Brown, circa 4,75 milioane de romani cu varsta intre 18 si 65 de ani doresc sa cumpere produse de Black Friday, cu 1,3 milioane mai multi decat in 2013, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele si telefoanele mobile.
O firma de optica ofera o reducere de 50 la suta la ochelarii de soare, iar una de decoratiuni practica o reducere de 30 la suta la saltele. Totodata, un dealer de masini ofera o reducere de 10.500 de euro la limuzine germane, pretul normal al unei astfel de masini depasind 40.000 de euro.

Anul acesta de Black Friday lista de cumparaturi este compusa, in medie, din doua categorii de produse. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, robotii de bucatarie, urmate de televizoare (30%) si telefoane mobile (20%), potrivit intentiei de achizitie.

"Televizoarele si telefoanele mobile sunt si categoriile care inregistreaza cea mai mare crestere a intentiei de cumparare fata de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane in cazul televizoarele si cu mai multe 9% in cazul telefoanelor mobile", arata studiul.
Pe lista se mai regasesc, in ordine, hainele (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), masini de spalat (9%) si incaltaminte (8%).