Fox Interactive Media, divizie a grupului media News Corp., a anuntat semnarea unui acord multianual pentru a utiliza, in exclusivitate, sistemul de cautare si de publicitate online furnizat de Google Inc. pentru a directiona traficul pe site-urile sale de internet, inclusiv pe popularul MySpace.com.
In urma acestui acord, Google va plati celor de la Fox, aproximativ 900 milioane de dolari (472 milioane de lire) din veniturile din publicitate, cu conditia respectarii anumitor nivele de trafic si a altor angajamente pe care Fox si le-a asumat pentru o perioada de trei ani si trei luni incepand cu luna octombrie 2006. Tranzactia semnata luni seara acopera intreaga perioada pana la sfarsitul anului calendaristic 2009, adica pana la jumatatea anului fiscal al News Corp. Cu toate acestea, intelegerea nu include si FoxSports.com, care are deja contacte incheiate cu Microsoft si MSN.

MySpace a fost achizitionat de News Corporation, condusa de magnatul australian Rupert Murdoch, in iulie, anul trecut. Presedintele Fox Interactive Media, Ross Levinsohn, a precizat pentru BBC ca aproximativ 250.000 de utilizatori se alatura MySpace, in fiecare zi. Incepand cu luna octombrie, utilizatorii MySpace vor putea sa caute grupuri de utilizatori sau prieteni pe portalul Myspace folosind tehnologia oferita de Google. Google va oferi si mesaje publicitare text generate pe baza cuvintelor cheie gasite pe paginile utilizatorilor respectivi.

Google va furniza acest gen de servicii si pentru alte site-uri detinute de News Corporation, mai putin FoxSports.com, care are deja un acord similar cu Microsoft si MSN.

Acordul pune capat speculatiilor referitor la motorul de cautare care va furniza serviciile comunitatii Myspace, principalele rivale ale lui Google, Yahoo si MSN, aratandu-se interesate de aceasta afacere.

News Corp. a dezvaluit ca a luat in considerare dar a respins ulterior ofertele venite de la alte nume importante precum Yahoo Inc. si Microsoft Corp. Anuntul pune capat mai multor luni de speculatii cu privire la compania care va fi aleasa pentru a furniza motorul de cautare utilizat de MySpace, considerat de analistii cel mai mare premiu pentru publicitatea online. Potrivit analistilor, aproximativ 11% din traficul pe Google.com provine de la utilizatorii de Internet americani, abonati la domeniul MySpace.com.

Prin aceasta tranzactie convenita cu Google, News Corp. va strange aproape toti banii necesari pentru investitiile sale in domeniul Internet. In urma cu un an Fox a platit 580 milioane dolari pentru preluarea MySpace, aceasta fiind doar una tranzactiile incluse in programul de investitii de 1.3 miliarde dolari destinat achizitiilor de societati din sectorul Internet. De asemenea, pentru cei de la Google, acordul cu MySpace ar putea insemna un mare avantaj in lupta cu principalii rivali, Yahoo Inc. si Microsoft Corp., mai ales daca tinem cont de estimarile potrivit carora, in scurt timp, MySpace va trece pragul de 100 milioane utilizatori, dintre care 90%, americani.

Anul trecut, MySpace.com a devenit cea mai vizitata adresa de Internet in randul internautilor americani, desi Yahoo sustine ca reteua sa are o audienta globala de cinci ori mai mare decat MySpace.

News Corp. controleaza studiourile de film 20th Century Fox si reteaua de televiziune prin cablu Fox. Divizia Fox Interactive Media controleaza domenii MySpace.com, IGN, AmericanIdol.com, Fox.com si Rotten Tomatoes. in schimb, Fox Sports nu este inclus in tranzactia cu Google, deoarece News Corp. are deja un acord cu MSN.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri