Cresterea mai mica reflecta debutul mai timpuriu al sezonului de cumparaturi de la sfarsitul anului, Amazon.com si alti retaileri online oferind discount-uri cu o saptamana inainte de Black Friday, cand magazinele incep in mod traditional sa faca reduceri. Oamenii au inceput sa cumpere online in mod frecvent, astfel ca vanzarile efectuate sambata si duminica au crescut cu 17% fata de intervalul similar din 2013, potrivit IBM, care a inceput anul trecut sa masoare vanzarile pe Internet de dinaintea Cyber Monday, ca reactie a schimbarii comportamentului cumparatorilor, potrivit Mediafax.

"Vanzarile de Black Friday si Cyber Monday cresc inca puternic, dar oamenii au inceput sa realizeze ca este un sezon al cumparaturilor. Ofertele apar tot timpul. Le actualizam constant, pentru a mentine interesul", a declarat Soren Mills, director de marketing la retailerul online pentru electronice Newegg. Incetinirea vanzarilor de Cyber Monday a avut loc chiar daca Amazon, Ebay si alti retaileri online au redus din nou preturile produselor electronice pentru a atrage cumparatorii.

Cyber Monday este vazuta de retaileri ca o oportunitate de a reduce pierderile, a aratat Sucharita Mulpuru, analist la Forrester Research in Cambridge, Massachusetts. Mulpuru a adaugat ca Black Friday devine tot mai irelevanta cu fiecare an, ea anticipand ca vanzarile online vor atinge in acest sezon 89 de miliarde de dolari.

Citeste si:

Vanzarile Ebay de Cyber Monday au inregistrat cea mai mare crestere, de 19%, urmata de Amazon, cu 12%, potrivit ChannelAdvisor.
Wal-Mart Stores a anuntat ca numarul comenzilor primite pe site-ul companiei au atins un nivel record, datorita ofertelor pentru tablete, televizoare si jucarii. Vanzarile de smartphone-uri si tablete au reprezentat circa 20% din totalul tranzactiilor online, in crestere cu 17% fata de anul trecut, potrivit IBM.

Pe ansamblul pietei americane de retail, vanzarile totale inregistrate in weekend-ul prelungit de Black Friday au scazut cu 11% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 50,9 miliarde de dolari, de la 57,4 miliarde de dolari. Este pentru al doilea an consecutiv cand are loc un declin al vanzarilor in weekend-ul de Black Friday, care era renumit pentru cozile lungi si multimea inghetata de oameni care astepta discount-urile la electronice.

In acest an, multi cumparatori au optat sa stea acasa. Federatia Nationala a Retailerilor anticipa ca 140,1 milioane de americani vor merge in magazine pe parcursul weekend-ului, dar numai 133,7 milioane au facut acest lucru. De asemenea, federatia prognozeaza o crestere de 4,1% a vanzarilor de retail in noiembrie si decembrie, care ar fi cea mai buna performanta dupa 2011.