Grupul german Deutsche Telekom AG, cea mai mare companie de telecomunicatii din Europa, a anuntat joi o scadere a rezultatelor sale in trimestrul al doilea al acestui an, in special pe fondul unor activitati in scadere pe piata interna, unde clientii sai renunta la serviciile traditionale de telefonie fixa.

Astfel, in perioada aprilie-iunie 2006, profitul net realizat de Deutsche Telekom s-a situat la 1,01 miliarde euro, in scadere cu 14 procente comparativ cu 1,17 miliarde euro in perioda similara a anului trecut. Chiar daca cifra de afaceri a crescut usor, cu 2,6 procente, pana la 15,13 miliarde dolari, aceasta crestere s-a datorat in mod exceptional activitatilor din afara Germaniei, care au inregistrat o crestere de 12,3 procente pana la 6,9 miliarde euro. in schimb pe piata domestica, Deutsche Telekom a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri cu 4,4 procente, pana la 8,5 miliarde euro.

Miercuri seara, Deutsche Telekom anuntase deja o revizuire, in scadere, a estimarilor pentru intregul an 2006, motivand aceasta decizie prin cresterea concurentei si presiunile la adresa preturilor pe piata germana. Astfel, profitul brut pentru 2006 ar urma sa se situeze undeva intre 19,2 si 19,7 miliarde euro, comparativ cu o cifra cuprinsa intre 20,2 si 20,7 miliarde euro cat estima la inceputul anului.

Ca si in trimestrele precedente, Deutsche Telekom s-a confruntat in trimestrul al doilea al acestui an cu un veritabil exod al abonatilor sai la serviciile de telefonie fixa, care formeaza centrul activitatilor Deutsche Telekom. in perioada aprilie-iunie 2006, aproximativ 500.000 de abonati Deutsche Telekom au decis sa renunte la serviciile de telefonie fixa oferite de grupul german, de trei ori mai multi decat in primul trimestru al acestui an. Deutsche Telekom, asemeni altor foste monopoluri europene de telecomunicatii de genul France TÚlÚcom, trebuie sa concureze atat cu noii intrati pe piata telefonie fixe cat si cu operatorii de telefonie mobila.

Tocmai telefonia mobila, in special activitatile din SUA, a fost sectorul care a asigurat cea mai mare parte a rezultatelor inregistrate de Deutsche Telekom. in perioada aprilie-iunie 2006 divizia T-Mobile USA a atras 613.00 noi abonati, cifra sensibil mai mica decat cei 1,035 milioane noi abonati castigati in trimestrul precedent.