Orange: Romania continua sa “arda etapele” si sa evolueze mai rapid decat alte tari

Noile tehnologii au transformat treptat smartphone-urile in dispozitive personale cu functii multiple - de la comunicare la informare si divertisment- cu posibilitatea de a se conecta cu alte accesorii inteligente cum ar fi smartwatches si alte wearables, spun oficialii Orange, pentru wall-street.ro.

Importanta vitezelor 4G se simt si in ofertele operatorului, aceste viteze fiind incluse in toate abonamentele curente, acestia putand downloada cu viteze de 60-80 Mbps prin reteaua 4G si de 150 Mbps prin reteaua 4G+. Aceste viteze, dar si concurenta majora de pe piata locala, indreptatesc operatorul telecom sa sublinieze ca "este dificil sa vorbim despre servicii care sunt populare in strainatate si nu au fost explorate inca in Romania".

"Daca ne uitam la piata internationala de telecom , se poate observa cu usurinta ca majoritatea tendintelor existente in vest sunt deja prezente si in Romania, cu mici diferente care tin de contextul cultural. Insa Romania continua sa arda etapele si sa evolueze mai rapid decat alte tari care au avut acces la anumite tehnologii mai devreme. De exemplu, chiar daca internetul a patruns mai tarziu aici, Romania inca se situeaza pe locul 3 in ceea ce priveste viteza de internet in lume, conform topului Net Index", subliniaza oficialii companiei telecom.

Conform unui studiu publicat recent de Business insider, in Statele Unite ale Americii timpul mediu petrecut in fata televizorului (2 ore si 48 de minute) a fost deja depasit in al treilea trimestru al anului de numarul de ore petrecute folosind dispozitivele mobile (o medie de 2 ore si 57 minute/ zi ). Aceasta tendinta este deja vizibila in Romania si oficialii operatorului subliniaza ca vom ajunge foarte curand la acelasi nivel.

"Potrivit unui studiu intern, diferentele dintre clientii romani si clientii din alte tari europene nu sunt atat de semnificative . In general , clientii Orange din intreaga Europa sunt interesati de doua directii principale: digital si valoarea serviciilor pe care le platesc. Desigur , fiecare client este unic , are un anumit set de nevoi si dorinte care se concentreaza pe una dintre cele doua directii. Daca ne uitam la Romania, cel mai important lucru este ca interesul in zona digitala este in continua crestere".

In telecom, schimbarea este singurul lucru permanent

Anul 2014 a fost un an al schimbarilor dar, pe piata telecom, schimbarea este singurul lucru permanent. “Fara nicio indoiala, digitalizarea a fost cuvantul cheie in 2014, am vazut cum asteptarile clientilor s-au plasat mai clar in aceasta directie, o schimbare evidenta daca ne gandim la vanzarile de smartphone-uri din acest an”. Operatorul enumera cateva servicii lansate in ultima perioada – Orange TV, aplicatii preum Content Lock, Antivirus, Orange Cloud, noi dispositive si accesorii sub brand propriu.

Orange estimeaza piata telecom din Romania pe 2014 la circa 3,3 miliarde de euro, luand in calcul reducerea tariferlor de interconectarea. “Anul viitor estimam mentinerea aceluiasi trend.
Rezultatele obtinute de Orange Romania in primele trei trimestre ale anului au fost bune in pofida impactului scaderii tarifelor de interconectare asupra pietei”.

Tendinte pentru 2015

In 2015 lumea telecomunicatiilor va fi locul perfect pentru a experimenta. Conform unor studii si analize OVUM , in anul viitor un miliard de oameni vor folosi mobilul ca unica forma de acces la internet. In ultimii ani pentru Orange a fost clar ca experienta utilizatorului se va orienta catre mobilitate si accesibilitate, “everything in mobile”.

Orange Romania ofera in prezent, conform propriilor declaratii, 85% acoperire a populatiei urbane pe 4G si 99,86% din populatia din Romania pe 3G. Incepand cu luna septembrie compañía ofera 4G + cu viteze de pana la 150 de Mbps in 6 orase: Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Galati, Iasi si Timisoara.

“O tendinta in 2015 va fi self-service-ul, sincronizarea continutului si folosirea de aplicatii dedicate pentru mai multe dispozitive. Aceasta va veni in continuarea serviciilor de cloud convergente si de mobile computing si va reinventa modul de a face afaceri. O alta tendinta inceputa in 2014, care va continua sa creasca in anul 2015 este integrarea dispozitivelor conectate si a celor inteligente in viata de zi cu zi a consumatorilor. In 2013 am adus in oferta accesoriile de fitness , bratara Fitbit fiind lansata pe piata in octombrie. Dupa un an, avem mai mult de 30 de wearables in gama noastra, inclusiv flagships, cum ar fi Jawbone si Samsung”, subliniaza oficialii operatorului telecom.

Vodafone: Romania ramane extrem de competitiva, nu ar strica predictibiltiate legislativa mai mare

Operatorul Vodafone descrie in trei cuvinte anul 2014 – experienta, 4G si serviciul propriu M-Pesa. “Piata de telecomunicatii din Romania ramane una dintre cele mai competitive piete din Europa din punctul de vedere al preturilor, iar acest lucru inseamna si un acces al utilizatorilor la servicii de inalta calitate, la tarife mult sub media europeana. Romania se situeaza, de asemenea, in general, pe primele pozitii in clasamentele mondiale ale vitezelor de Internet”, subliniaza Ravinder Takkar, CEO al operatorului.

Citeste si:

Ca aspect pozitiv, el a vazut un progres deosebit pe piata in ce priveste penetrarea smartphone-urilor, influentata pozitiv de concurenta acerba de pe piata, fiecare operator incercand sa aduca in oferte game de produse cat mai variate. Totodata, Vodafone este primul operator care lanseaza VoLTE pe piata locala.

Ca aspect negativ, CEO-ul Vodafone subliniaza ca nu ar strica un nivel crescut de predictibilitate din punctul de vedere al legislatiei – “spre exemplu legea cartelelor prepaid, taxa pe constructii speciale – ar fi in beneficiul intregii industrii, deoarece piata de telecomunicatii este un pilon si un contribuitor puternic pentru cresterea PIB-ului. De asemenea, numarul mare de jucatori din piata implica un nivel sporit de competitivitate, dar si o nevoie de consolidare. De asemenea accesul la retelele de telefonie mobile este strict reglementat, in timp ce accesul operatorilor mobili la retelele fixe inca reprezinta o zona nereglementata”, considera el.

In ceea ce priveste tendintele pe 2015, Vodafone se concentreaza pe cresterea adoptiei datelor mobile si a penetrarii smartphone-urilor, tendinte pe care le vedem si acum pe piata si pe care le vom regasi, in continuare, si anul viitor. “Vom continua sa dezvoltam si serviciul M-Pesa si sa ii crestem disponibilitatea, dar ne vom concentra si pentru a ne mentine diferentiatorii principali de retea, in zonele 4G si 4G+”.

Telekom Romania: Europa pierde teren in fata SUA in aproape fiecare segment al industriei IT&C

Mathias Hanel, director executive pe segmental residential la Telekom Romania descrie anul 2014 in trei termeni – convergenta, consolidare si multiscreen. “Viziunea Deutsche Telekom in Europa este ca infrastructura de telecomunicatii nu ar trebui sa tina cont de granite. Vrem sa construim o retea pan-europeana. O astfel de retea pan-europeana ar insemna o performanta optimizata la nivelul intregului grup si beneficii pentru fiecare tara in parte. In comparatie cu Statele Unite, Europa pierde teren in aproape fiecare segment al industriei IT&C. Piata europeana de telecomunicatii este foarte fragmentata, iar scalabilitatea redusa dauneaza industriei. In plus, avem un cadru de reglementare dur, in ciuda concurentei intense pe pietele convergente”, puncteaza Hanel.

Trebuie sa ne gandim la Europa ca la o piata unitara, cu o viziune comuna.

Traficul de date si veniturile asociate cresc semnificativ peste tot in lume. Nu si in Europa insa, din cauza razboiului preturilor si a pietei fragmentate, cu multi jucatori, considera el. „Suntem o industrie care depinde de performanta infrastructurii. Prin urmare, avem nevoie de investitii de ordinul miliardelor pentru a construi si extinde retele care sa acomodeze cerintele de trafic ale viitorului, la nivelul Europei. Trebuie sa ne gandim la Europa ca la o piata unitara, cu o viziune comuna. Pentru aceasta, companiile si factorii de decizie politici locali si UE trebuie sa lucreze impreuna”, subliniaza oficialul Telekom Romania.

Legat de ce a mers bine in 2014, el mentioneaza dezvoltarea infrastructurii (extinderea retelelor FTTH si 4G), lansarea strategiei guvernamentale pentru Agenda Digitala (la care au contribuit si operatorii locali), precum si evolutia pietei catre o abordare integrata, axata mai mult pe valoare si mai putin pe pret. „Legat de ce nu a mers bine, as mentiona cu siguranta masurile fiscale si de reglementare neprevazute care ne-au fortat sa ne reevaluam planurile initiale, adaugand o presiune considerabila asupra obiectivelor noastre de afaceri”, spune el.

Ca si Orange si Vodafone, si oficialul Telekom Romania considera ca vom asista in 2015 la o evolutie a pietei, mai ales pe segmentul de date mobile. „Pe piata locala este inca destul loc pentru crestere, as spune ca este departe de saturatie”.

„In 2015, va continua trendul de consolidare, iar concurenta pe piata telecom din Romania nu va mai fi condusa de pret, ci de leadership tehnologic si de excelenta in relatiile cu clientii. Pe segmentul rezidential, consumatorii apreciaza tot mai mult ofertele integrate. Cred ca acesta este viitorul: voce, date si divertisment (as mentiona in special experienta multiscreen), toate intr-un singur loc. Companiile sunt din ce in ce mai mult in cautare de solutii la cheie, care le fac mai competitive. Ca zone de crestere pe segmentul B2B as mentiona solutiile M2M si Cloud, cu impact direct in productivitate si competitivitate”, mai spune germanul de la Telekom Romania.

Speranta lui pentru 2015 este ca piata locala de telecom va face pasi decisivi spre un mediu competitional caracterizat mai mult de valoare si mai putin de un pret redus. „Asta inseamna standarde mai ridicate in relatiile cu clientii si mai multa inovatie; cu alte cuvinte, companii mai sanatoase si clienti mai fericiti. Evident, sper ca in 2015 sa avem un mediu fiscal si de reglementare stabil, daca nu chiar masuri reparatorii, precum re-evaluarea taxei pe constructiile speciale”.