Teradata, companie specializata pe solutii de big data si marketing, a publicat recent studiul Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing, o analiza globala asupra tendintelor adoptarii marketingului bazat pe date si a valorii livrate companiilor. Studiul este similar celui derulat la mijlocul anului 2013 si arata o schimbare dramatica a modului in care companiile si specialistii in marketing obtin valoare din utilizarea datelor, a platformelor integrate de marketing, precum si a strategiilor care pun clientul si datele in centrul tuturor initiativelor.

Perspectivele individualizate devin tot mai importante pentru specialistii in marketing

  • Deciziile mai rapide si mai eficiente sunt beneficiile cheie ale utilizarii datelor pentru doua treimi (66%) dintre participantii la studiu.
  • 30% dintre acestia considera ca cea mai mare provocare este imbunatatirea gradului de eficienta a achizitiei si retentiei clientilor. A doua provocare, ca importanta, este acordarea de suport pentru atingerea obiectivelor companiei (29%), iar respectarea cerintelor legale si de audit se afla pe locul trei (26%).
  • Departamentele de Marketing au dublat rata de utilizare a datelor in ultimele 18 luni. Azi 78% dintre specialisti folosesc sistematic datele, fata de 36% in 2013.
  • Marketingul bazat pe date este considerat esential pentru obtinerea unei perspective individualizate, iar platformele integrate, precum Teradata Integrated Marketing Cloud, inregistreaza o popularitate crescanda
  • Specialistii inca se lupta pentru individualizarea ofertelor si a comunicarii. Doar 50% folosesc datele in procesele de rutina ale interactiunii cu clientii. 44% admit o lipsa de consistenta in marketingul multicanal, iar 80% considera ca existenta unor procese izolate de marketing ii impiedica sa cunoasca modul in care campaniile se deruleaza pe multiple canale.

Imbinarea marketingului cu tehnologia este o prioritate strategica

  • 43% dintre specialistii din marketing considera ca au control asupra datelor despre clienti, fata de 34% in 2013. O majoritate de 83% afirma ca au deja o abordare multicanal in interactiunea cu clientii.
  • 84% sunt de acord ca imbinarea strategica a Marketingului cu Tehnologia este vitala.
  • 92% considera ca integrarea datelor de la diverse departamente duce la imbunatatirea serviciilor livrate clientilor.