Designerii au scos la suprafata multe modele, insa nu au urmarit felul in care ele se potrivesc, ca un puzzle, in vasta linie de produse a coreenilor, si managementul Samsung ori le-a refuzat complet, ori le-a diluat devenind doar o alta forma, in sutele de produse pe care compania le vinde in prezent, scrie Fastcodesign.com.

Pe parcursul celor 18 luni ale lui Kevin Lee in cadrul Samsung, compania a esuat in a intra pe piata cu ceva cu adevarat interesant, diferit. A fost o combinatie de probleme – culturale, manageriale si structurale, lucruri care au coroborat la lipsa de viziune si au dus la lipsa unui „concept altfel”. Cel mai mult insa, Lee da vina pe mentalitatea designerilor – arhetipurile de „genii a la Silicon Valley”, incapatanate. El da vina pe „Sindromul Steve Jobs”.

Structura culturala din Coreea este una ierarhica si bazata pe inteligenta si vizunea multora, in detrimentul „geniului singular”, considera profesorul Lynn Imai, de la Ivey Business School. Acest gen de cultura se bazeaza pe un consensus la locul de munca – managerii raporteaza unor manageri care la randul lor altora. Noile design-uri trebuie sa isi faca loc prin toata aceasta structura si managerii trebuie sa justifice profitabilitatea. Modelul de business al Samsung se bazeaza pe volume mari la marje de profit mici, la nenumarate modele care sunt variatii ale aceluiasi produs – fie ca vorbim de smartphone, fie ca vorbim de aspiratoare.

Citeste si:

„Inovatia Apple este una mai mult antreprenoriala”, spune Imai. Silicon Valley este taramul persoanelor (singulare!) care vin cu idei de design foarte importante – Steve Jobs, Elon Musk, Mark Zuckerberg, doar cateva exemple.

Aceasta mentalitate, a produselor putine dar gandite si razgandite individual permite companiei americane sa genereze venituri similare cu cele ale Samsung, desi vinde mult mai putine modele si produse. In ultimul trimestru al lui 2014, ambele companii au generat circa 45 miliarde de dolari venituri, dar Apple avea profit aproape dublu (7,5 miliarde de dolari).

Citeste in articolul original, pe langa alte exemple de ce design-ul Samsung lasa de dorit, si importanta politetii in evolutia unei organizatii.