“Avem un brand puternic, consolidat mai ales in urma vanzarii diviziei de mobile catre Microsoft. Am obtinut destul de multi bani in urma vanzarii diviziei de echipamente mobile, care ne va permite sa accesam noi domenii de activitate, existand posibilitatea sa reintram pe zona de smartphone-uri. (…) Am lansat de curand o tableta pe piata din China, Nokia N1 Tablet, care s-a bucurat de foarte mult succes in randul utilizatorilor. (…) Daca produsul va fi primit si mai bine in perioada urmatoare luam serios in calcul extinderea business-ului si pe alte piete cheie”, a spus Rajeez Suri (foto), CEO al Nokia.

La editia din acest an a Mobile World Congress, desfasurata la Barcelona, finlandezii au prezentat tableta N1, un dispozitiv mobil destinat momentan pietei din China. Tableta a fost anuntata pentru prima data in luna noiembrie a anului trecut, dar lansata oficial pe piata la inceputul anului. Destul de apropiata la design cu iPad mini, Nokia N1 dispune de un ecran cu o diagonala de 7,9 inch, cu rezolutie de 2048x1536 de pixeli si este propulsata de un procesor cu patru nuclee dezvoltat de catre Intel. Mai mult, tableta are 2GB memorie RAM si dispune de o camera foto de 8MP cu autofocus.

Pe partea de software, se pare ca Nokia a decis sa mearga cu Google de aceasta data, iar noul dispozitiv ruleaza Andorid 5.0 Lollipop. Pretul face dispozitivul si mai interesant. Tableta N1 de la Nokia costa circa 220 de euro, ceea ce o face extrem de competitiva atat cu iPad mini, dar si cu noile dispozitive Nexus ale Google. Mai multe detalii despre specificatiile tehnice ale noului dispozitiv gasesti aici.

Citeste si:

Dupa vanzarea business-ului de echipamente mobile catre Microsoft, din cursul anului 2013, Nokia isi concentreaza in prezent activitatea pe trei linii de business: Nokia Networks (retele), Here Maps (segment care detine peste 80% din segmentul auto pentru navigatie si Nokia technologies, divizie care detine in portofoliu nu mai putin de 40.000 de patente.

Sursa foto: nokia.com