Chiar si asa, autoritatile romane sustin financiar prezenta noastra la astfel de evenimente, printr-un program national de export derulat de catre Ministerul Economiei, Comertului si Turismului, care ajuta companiile participante sa isi faca mai usor prezenta la export.

“Avem o strategie nationala de export, iar prezenta Romaniei la acest eveniment face parte din acest proiect. Programul, aflat la al treilea exercitiu, prin care se incearca promovarea business-urilor si know-how-ului romanesc pe pietele cheie din Europa si din lume. (…) Investitiile bugetate de catre Minister pentru sustinerea si promovarea companiilor la nivel global s-au triplat, la 53 de milioane de lei – ceea ce reprezinta prezenta tarii noastre la diferite targuri, expozitii, studii de piata, publicitate sau rebranding”, a declarat Livia Adam, consilier in cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Turismului, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Ce cheltuieli a acoperit Ministerul Economiei pentru delegatia Romaniei la Mobile World Congress 2015 si la cat s-au ridicat

Ministerul Economiei, Comertului si Turismului a asigurat la editia din acest an a Mobile World Congress chiria spatiului, cat si materialele promotionale, dar si transportul produselor, in timp ce cazarea si transportul participantilor a fost acoperit in proportie de jumatate.

Organizatorii delegatiei Romaniei la Barcelona, ARIES Timisoara, sustin insa ca Mobile World Congress este un targ foarte scump, insa chiar si asa prezenta romaneasca la eveniment a crescut in utlimii trei ani, dublandu-se de la 7 la 14 companii, in 2015.

“Numarul companiilor prezente la targ s-a dublat in ultimii ani. Daca in 2012 la Mobile World Congress erau numai 7 companii, numarul acestora a crescut la 11 in 2013, apoi la 14, in 2014, iar in 2015 au fost tot 14 companii, din care 4 noi companii si 2 care nu au mai participat niciodata la eveniment”, a aratat Daniel Giurea, presedinte al Asociatiei Romane pentru Industria Electronica si Software (ARIES), cu sediul in Timisoara.

Citeste si:

Desi numarul companiilor romanesti a crescut, o data cu acest lucru a crescut si costul si bugetul asigurat de catre Minister a crescut. Astfel, daca in 2014, Ministerul a asigurat delegatiei Romaniei la Barcelona un total de 750.000 de lei , in acest an valoarea acesteia a crescut cu aproape 20%.

“Pentru acest an am bugetat o suma de circa 876.000 de lei prezentei Romaniei la targul Mobile World Congress, fata de 750.000 de lei, cat a avut anul trecut. Cea mai mare parte a cheltuielilor este reprezentata de chiria spatiului, care ocupa mai mult de 70% din totalul costurilor. (…) Prin prezenta companiilor la acest eveniment vizam in special cresterea exporturilor si a know-how-ului de pe plan local pe piete cheie, asa cum este si cea a Spaniei, dar si a altor tari interesate de solutii software sau hardware.

Romania, la Mobile World Congress 2015, in Barcelona

Romanii negociaza un spatiu dublu pentru anul viitor: planurile pentru Mobile World Congress din 2016

Dupa experienta din acest an de la Mobile World Congress, in care Romania s-a aflat pe holul principal al evenimentului in hala 6 (dintr-un total de 8 cate are evenimentul), langa standul producatorului japonez de electronice Panasonic, intr-o “zona buna, cu vizibilitate”, dupa cum sustin organizatorii, ARIES si-a propus ca la editia din 2016 sa isi dubleze spatiul expozitional si sa ocupe practic “o intreaga insula”.

“Vrem sa ne dublam spatiul expozitional, de la 100 de metri patrati cat am avut in 2015, la peste 200 de metri patrati. In momentul de fata disutam cu GSMA (organizatorul Mobile World – n.red.) pentru prezenta Romaniei si la editia asiatica a MWC”, au aratat reprezentantii ARIES.

Cine au fost si ce au prezentat cele 14 companii romanesti prezente la MWC 2015

La editia din acest an a Mobile World Congress, marea majoritate a companiilor romanesti prezente la targul din Barcelona activeaza in special in zona dezvoltarii de software si outsourcing, iar cele mai multe au fost din Cluj, Timisoara sau din Capitala.

  • Altom Consulting (Cluj) – companie care se ocupa cu testarea de solutii software;
  • Arobs Transilvania Software (Cluj) – companie cu expertiza in zona de monitorizare a flotelor auto, a navigatoarelor auto si tehnologii care ofera informatii din trafic;
  • Codespring (Cluj) – dezvoltare software, outsourcing si testare;
  • Dapredi Soft Systems (Timisoara) – dezvoltarea unei platforme de simulator de examen auto;
  • Fortech (Cluj) – unul dintre cei mai mari furnizori de solutii software cu peste 300 de angajati la nivel local;
  • Infobest Romania (Timisoara) – dezvoltatori ai unei aplicatii de moda
  • IT Six Global Services (Craiova) – dezvoltare de aplicatii si testare;
  • Medianet SRL (Timisoara) – dezvoltatori de solutii IT;
  • Brinel (Cluj) - companie cu peste 20 de ani pe piata, specializata in integrarea de aplicatii si tehnologie software, hardware, echipamente de retea si servicii.
  • Rinf Outsourcing Solutions (Bucuresti) – outsourcing, dezvoltare de software si consultanta;
  • Ropardo (Sibiu) – specializata in dezvoltarea de aplicatii de monitorizare a sanatatii;
  • Simartis Telecom (Bucuresti) – mobile marketing si servicii telecom;
  • Sphinx IT (Timisoara) - dezvoltarea de aplicatii care pot fi folosite in domeniul educational;
  • Visual Fan (Brasov) – grupul din Brasov care se afla in spatele brandului de telefoane Allview. La Mobile World a prezentat doua noi smartphone-uri;

Imagini realizate cu camera foto Fujfilmi FinePix X-E1, disponibila la F64.ro.