Rezultatul este sub asteptarile analistilor intervievati de Dow Jones, care prognozau un declin al profitului net de 30%. Profitul operational al diviziei producatoare de dispozitive mobile a scazut cu 57%, la 2,74 mii de miliarde de woni (2,56 miliarde dolari), din cauza interesului cumparatorilor pentru noile iPhone-uri ale Apple si pentru branduri chinezesti precum Xiaomi, scrie Mediafax.

Marja de profit operational pe segmentul dispozitivelor mobile a crescut totusi de la nivelul de 7,5% in trimestrul patru la 10,6% in primul trimestru al acestui an. Succesul diviziei producatoare de dispozitive mobile depinde in mare parte de atractivitatea smartphone-ului Galaxy S6 si a modelului Galaxy S6 Edge, cu ecran cu mai multe fatete, care au intrat la vanzare in 20 de tari pe 10 aprilie.

Potrivit analistilor, cele doua noi telefoane pot asigura pana la un sfert din vanzarile totale de smartphone-uri ale companiei, in trimestrul al doilea. Samsung a sugerat miercuri, intr-un comunicat, o imbunatatire a profitabilitatii in trimestrul al doilea, odata cu cresterea vanzarilor de smartphone-uri, ceea ce va fi si in avantajul diviziei producatoare de semiconductori.

Citeste si:

Samsung a vandut 82 de milioane de smartphone-uri in primul trimestru, in scadere de la 89 de milioane de unitati in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei de analiza a pietei Strategy Analytics. Samsung Electronics nu furnizeaza date de acest fel.

Apple a anuntat in aceasta saptamana ca in primele trei luni ale anului a vandut 61,2 milioane de iPhone-uri, in crestere cu 40% fata de intervalul similar al anului trecut. O parte importanta a acestor vanzari a avut loc in China, unde profitul net al Apple a urcat cu 33%.