“Daca ne uitam la mediul economic (macro), exista o perspectiva usor optimista a mediului de afaceri local, mai ales in zonele in care activam. De la inceputul anului, am reluat proiecte generate cu ceva vreme in urma si acum observam ca a crescut nivelul de incredere necesar din partea clientilor nostri pentru a demara investitii mai importante. Credem ca s-a incheiat si un ciclu tehnologic (inceput in 2007-2008), astfel incat multi parteneri de afaceri decid acum sa inlocuiasca solutii / tehnologii depasite moral (ex: retragerea OS-urilor desktop si server de la Microsoft, trecerea spre coduri 2D, Electronic Journal, IP based remote management etc.)”, a declarat Gabriel Pavel, director de marketing si vanzari in cadrul RBC.

In opinia acestuia, apar tot mai multe proiecte care necesita maparea proceselor de business ale clientilor RBC pe aplicatii / solutii informatice noi (trasabilitate, business intelligence, supply chain, loyalty, category management etc).

Retailul, una dintre cele mai inovative industrii. Cum ridica online-ul miza in piata

Piata de retail ramane in continuare una dintre cele mai inovative industrii pentru un business specializat in furnizarea de solutii si servicii, iar aceasta nisa creste puternic de la un an la altul, online-ul fiind principala miza in acest sector, a mai aratat reprezentantul Romanian Business Consult.

“Avand in vedere diversitatea retailului (grocery, fashion, luxury, DIY, electro-IT, pharma, oil & gas, convenience, sports apparel etc.), credem ca putem sa ne uitam la aceasta verticala mai mult decat la o nisa. Avand in vedere dezvolatarea din ultimii ani a retailului modern, care acum acopera undeva la 55-57% din valoarea consumului, credem ca exista inca un mare potential de dezvoltare prin inovatie. Si aici observam trecerea interesului inspre zona cresterii intensive. O prima indicatie este relativa incetinire a ritmului extinderii retailerilor in tara) si orientarea din ce in ce mai accentuata spre 2 imperative: customer experience si operational excellence”, a mai precizat Gabriel Pavel.

Citeste si:

Managerul RBC a subliniat faptul ca exista mult “buzz” legat de tranzitia spre online. “Noi consideram ca retailul traditional, “brick & mortar” nu va disparea, ci se va reinventa si va deveni complementar cu cel online. Aici sunt numeroase exemplele: mobile, personal marketing si shopping. Toate acestea se intampla deja si in piata din Romania, in care exista proiecte in diferite stadii de dezvoltare, si trendul este de extindere a acestora. Toate acestea, impreuna cu nevoile de migrare spre noi tehnologii, asigura o crestere a nevoii de tehnologii IT de aproximativ 7-9% in urmatorii 3-5 ani”, a precizat Pavel.

Principalele provocari pe piata solutiilor si serviciilor pentru companii

Ca orice business care activeaza intr-o piata dinamica exista numeroase provocari, a mai aratat responsabilul pe marketing si vanzari al RBC. “Toate evolutiile se transforma in provocari atat pe termen scurt (aducerea in portofoliu a noi solutii, alinierea portofoliului existent cu noile tehnologii), cat si pe termen lung (operationlizarea acestora, scalararea pentru un volum de activitatea estimat in urmatorii 3-5 ani, alinierea sistemelor interne la noile cerinte si solutii)”.

Totodata, in cazul RBC, principala provocare a fost data de decizia deschiderii de anul trecut a biroului din Republica Moldova. “Este un pas care a venit natural, pentru ca am considerat ca acesta piata a atins nivelul necesar de maturitate pentru serviciile si solutiile noastre. Obiectivul nostru este sa ne folosim de toate experienta acumulata in Romania. Inceputul este promitator si credem ca in 2-3 ani putem sa ajungem un jucator important si acolo. In Republica Moldova piata este destul de asezata, exista o competitie destul de puternica si influenta Ucrainei in zona de business se simte destul de puternic inca. Credem ca apropierea Republicii Moldova de spatiul UE va impulsiona colaborarea cu companii din Romania si atunci vom putea sa ne extindem chiar mai rapid. Legat de alte piete, inca avem multe lucruri de facut in cele doua piete in care activam si, cel putin in urmatoarea perioada, nu ne propunem sa abordam si alte piete internationale”, a mai aratat seful Romanian Business Consult.

Romanian Business Consult, vrea afaceri in crestere cu peste 10%

Cu o cifra de afaceri de circa 16 milioane euro inregistrata in 2014 si o crestere accentuata, de aproximativ 35%, RBC preconizeaza ca anul in curs va duce la buna desfasurare si finalizare a mai multor planuri strategice.

“In conditiile economice date, consideram ca ritmul de crestere, atat pe verticala, cat si pe orizontala este sanatos si denota o afacere pregatita pentru o dezvoltare sustinuta. In ciuda impedimentelor care nu au permis o crestere mai mare a industriei de retail anul trecut - se cauta formate noi, mai mici, mai flexibile, exista o mare presiune pe preturi etc. - market-share-ul RBC s-a pastrat la acelasi nivel ca in anul anterior. Pentru 2015, se preconizeaza o crestere a cifrei de afaceri de peste 10%”, au mai aratat reprezentantii Romanian Business Consult.

Fondat in 1991, Romanian Business Consult este principalul furnizor si integrator de solutii IT pentru industria de retail si cea alimentara din Romania, avand sediul principal in Bucuresti si filiale in Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Republica Moldova (Chisinau).