Cei care au folosit programul Internet Explorer pentru a naviga pe Internet au fost expusi atacurilor hackerilor si virusilor 98% din timp. Utilizatorii produselor concurente, precum Mozilla Firefox au "riscat" doar 15% din timp, spun belgienii de la ScanIT. Acestia au determinat perioadele "nesigure" in care problemele de securitate ale acestor produse au putut fi exploatate de hackeri, in cursul anului trecut. A fost masurat timpul scurs intre descoperirea unei vulnerabilitati si remedierea acesteia printr-un patch. De asemenea au fost comparate perioadele vulnerabile ale browserelor de Internet cu atacurile asupra acestora (aparitia de virusi, programe spyware si troieni).

"A fost o perioada de doar sapte zile in 2004, intre 12 si 19 octombrie, cand nu au existat coduri care sa exploateze o problema de securitate a Internet Explorer. Asta inseamna ca browserul a fost nesigur 98% din timp", se arata in raportul ScanIT.

INTERVAL.

Timp de 200 de zile a aparut cate un virus sau un vierme care sa exploateze o vulnerabilitate a Internet Explorer nerezolvata printr-un patch.

Aceste statistici nu inseamna neaparat ca produsele concurente, precum cele scoase pe piata de Mozilla, sunt cu mult mai sigure decat cele produse de Microsoft. De fapt, Mozilla nu a fost tintita de hackeri, pentru ca are mult mai putini utilizatori. "Situatia s-ar putea schimba, pe masura ce Firefox castiga in popularitate", spun expertii.

PROGRAM

Mozilla a initiat un program prin care oricine descopera o vulnerabilitate in software-ul sau primeste o recompensa de 5.000 de dolari. Asta ii stimuleaza pe cei care gasesc una sa o raporteze direct la Mozilla, fara sa o faca publica. Cum vulnerabilitatile nu devin publice, hackerii nu afla de ele, iar sansele ca acestea sa fie exploatate pentru crearea unui virus sunt destul de mici. In cazul Internet Explorer este invers: cei care descopera o vulnerabilitate o fac publica imediat. Cum produsul Microsoft este foarte popular, aceasta este o cale folosita de unele dintre companiile de securitate informatica pentru a-si face publicitate.