Piata de servicii de voce si date din Romania va ajunge la valoarea de 4,2 miliarde de dolari in urmatorii 5 ani, potrivit estimarilor Euroweb. In comparatie cu 2014, cand incasarile au totalizat aproximativ 3,7 miliarde de dolari, noile produse si servicii lansate de operatorii de telecomunicatii in perioada urmatoare le vor permite sa-si securizeze portofoliile de clienti, sa previna eroziunea preturilor si sa aiba o crestere procentuala a incasarilor de doua cifre, in urmatorii 5 ani.

Avansul numarului utilizatorilor de smartphone va fi principalul motor de crestere pentru serviciile de date si va aduce cu sine o majorare a veniturilor incasate de operatorii de telecomunicatii din Romania. Astfel, in 2019, cea mai mare pondere a veniturilor, de peste 3 miliarde de dolari, va fi generata de serviciile de telecomunicatii mobile, in crestere cu peste 15% fata de incasarile din 2014 (estimate la 2,6 miliarde de dolari). Si serviciile de telefonie fixa vor inregistra o usoara crestere, estimarile Euroweb privind incasarile intregii piete in 2019, fiind cu 100 de milioane de dolari mai mari in comparatie cu cele inregistrate anul trecut, ajungand la 1,2 miliarde de dolari. Cele mai multe venituri vor fi generate de segmentele broadband si cloud, dar si din vanzarea produselor de tip data-center.

Numarul abonatilor la servicii de telecomunicatii, aproape neschimbat in urmatorii cinci ani
Numarul abonatilor la servicii de telecomunicatii mobile va ramane aproape neschimbat in urmatorii cinci ani. Specialistii Euroweb anticipeaza o usoara crestere, de la 24,5 milioane de abonati la sfarsitul anului trecut, la 24,6 milioane. Pe de alta parte, un avans semnificativ va avea loc pe segmentul de servicii fixe de telecomunicatii. Astfel, numarul abonamentelor va ajunge la 5,2 milioane in 2019, in crestere de la 4,5 milioane, cat se inregistra la sfarsitul anului trecut

Directii de investitii: unde ajung banii operatorilor

In acest context, potrivit estimarilor Euroweb, operatorii de telecomunicatii din Romania vor investi in retele de generatie urmatoare, vor lansa pe piata noi servicii destinate segmentului de date si se vor axa tot mai mult catre zona de servicii IT.

„Vom continua sa ne imbunatatim reteaua, urmand sa investim anul acesta aproximativ 10% – 12% din valoarea veniturilor. Incepand cu acest an, vom lansa produse si servicii noi care vor completa oferta noastra. Ne propunem sa abordam si sectorul IT, prin lansarea de servicii de securitate a datelor. Vedem un potential foarte mare de crestere in segmentul companiilor medii si mari, care au nevoie de solutii tot mai complexe si de un partener stabil si de incredere”, spune Nazmi Caglar Boluk, CEO Euroweb Romania.

„Suntem interesati anul acesta si de o crestere anorganica pentru imbunatatirea portofoliului de produse si servicii. De asemenea, in perioada urmatoare ne vom axa pe servicii de cloud, pe produse de tip data-center si pe solutii de securitate a datelor”, adauga Nazmi Caglar Boluk.

Euroweb ia in calcul si extinderea numarului de parteneri si a canalelor de vanzari indirecte, pe masura ce va adauga in portofoliu noi produse si servicii.

Euroweb Romania este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de telecomunicatii. Compania este specializata in furnizarea de solutii de busines IT&C dedicate segmentului B2B.

Euroweb are in prezent 80 de angajati si dispune de centre operationale in Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Iasi, care deservesc peste 1.000 de clienti din segmente precum: financiar-bancar, servicii, productie si telecomunicatii.

Incepand cu anul 2010, actionarul principal al Euroweb Romania S.A. este TT International Holdings BV, parte a grupului Turk Telekom care detine cea mai mare infrastructura de telecomunicatii din regiune.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri