Mult asteptatul rival al iPod-ului Apple va fi lansat pana la sfarsitul acestui an, producatorul ales de catre Microsoft fiind compania japoneza Toshiba. Anuntul a fost facut intr-un moment in care analistii se intrebau daca proiectul Microsoft de intrare pe piata playerelor digitale si a continutului media in format digital va mai fi pus in practica in perioada urmatoare.

Compania japoneza a dezvaluit ca Zune va avea o memorie de 30 GB si, poate cel mai important, va beneficia de conexiune wireless. Utilizatorii vor putea astfel sa faca schimb intre ei de melodii sau poze, atat timp cat dispozitivele se afla la o distanta redusa unul de celalalt. Conexiunea wireless a fost considerata de catre specialisti ca fiind determinanta pentru competitia cu liderul incontestabil al pietei, iPod-ul celor de la Apple.

Zune nu va avea insa un impact covarsitor pe termen scurt asupra cotei de piata detinuta de iPod si de magazinul virtual iTunes. MP3 playerul Apple este prezent pe piata deja de cinci ani si a monopolizat piata americana unde are 80% din vanzarile de playere MP3, iTunes avand o cota de peste 70% din piata download-urilor.

Pentru a oferi si un serviciu complementar liniei Zune, Microsoft a incheiat un acord de colaborare cu postul de televiziune MTV pentru a oferi un magazin virtual de muzica digitala, acesta reprezentand o alternativa pentru mahazinul iTunes al celor de la Apple, liderul segmentului. Melodiile comercializate de Urge nu vor putea sa fie descarcate decat pe actualii rivali ai iPod-ului, precum iRiver, care pana acum nu au reusit sa micsoreze cota de piata a iPod-ului Apple.

Citeste si:

Cele doua companii nu au oferit mai multe detalii privind lansarea pe piata a Zune, nefiind oferite detalii asupra compatibilitatii melodiilor descarcate de pe iTunes cu noul MP3 player. Prin oficializarea intentiilor sale, Microsoft se va alatura altor mari competitori care si-au anuntat intentiile de a intra pe segmental dominat de Apple.

Amazon doreste lansare unui player de muzica digitala precum si a unui magazine online de muzica digitala. Retailerul online va subventiona puternic dispozitivul la fel cum operatorii de telefonie mobila subventioneaza telefoanele celulare. In plus, player-ul celor de la Amazon va veni cu o serie de hit-uri preinstalate in memorie, reducand astfel pe termen scurt cheltuielile clientilor care nu vor mai plati pentru descarcare respectivelor melodii.

Aparitia unor noi jucatori pe piata playerelor de muzica digitala si a magazinelor online este logica daca privim succesul inregistrat de Apple. Compania a comercializat in ultimele sase luni peste 22,5 milioane de unitati din seria sa de playere digitale, in ultimul trimestru din 2005 inregistrand un profit net de 565 de milioane de dolari, in crestere cu 121,5% comparativ cu perioada similara din 2004. In acest moment aproximativ 40% din cifra de afaceri a Apple este data de iPod-uri si de magazinul virtual iTunes.