Romania ocupa un loc important in planuri de dezvoltare ale Huawei, datorita potentialului pe care il prezinta, atat in dezvoltarea tehnologiei, cat si in ceea ce priveste oamenii talentati si dezvoltarea de business. La nivel de piata, cea din China este foarte diferita de piata din Romania si alte tari europene, a declarat, pentru wall-street.ro, Gavin Wang, VP al Huawei Romania Product & Solutions.

„De exemplu, piata europeana a operatorilor cuprinde mai multi jucatori, este mai fragmentata, spre deosebire de cea din China. In ceea ce priveste gradul de adoptare al tehnologiei, Romania este un mediu modern, in domeniul IT&C. La nivel mondial, Romania ocupa un loc fruntas atunci cand este vorba despre viteza internetului, mai mare decat viteza medie din China. Pe de alta parte, in China adoptarea tehnologiei este concentrata mai ales in zona de suport a dezvoltarii economiei, tinand cont de nevoile generale ale consumatorilor. Chiar daca adoptarea noilor tehnologii nu este atat de rapida, ca in Europa, calitatea acestora este mai buna. De exemplu, in China, licentele 3G si 4G au patruns mai tarziu decat in Europa, dar au fost mult mai repede dezvoltate dupa lansarea lor”, completeaza el.

In 2014, compania a inregistrat o evolutie de 45% pe segmentul smartphone-urilor, acoperind o cota de circa 4,5% din piata, in Romania. In 2014, compania a vandut 200.000 de smartphone-uri, 80% dintre acestea provenind din contractele cu operatorii telecom de pe piata locala. „Pe segmentul retail-ului, credem ca a avea un brand puternic, cunoscut, este esential, si asta facem de patru ani – solidificam aceasta imagine in ochii consumatorului”.

Avem 1.200 de angajati, dorim sa mai angajam anul acesta, in Romania.

Oficialul Huawei subliniaza ca, in prezent, consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de a descoperi noi tehnologii, mai ales in Romania, o tara care pune mult accent (mai mult decat alte state chiar si din Europa de Vest) pe noi gadget-uri. „Mai mult, romanii chiar folosesc un terminal mobil la capacitate si potential maxim, cautand tot timpul noi solutii de business”.

Oficialul companiei subliniaza ca romanii sunt unii dintre cei mai buni specialisti in IT&C si ca Romania este o piata emergenta – implicit, plina de posibilitati si spatiu de evolutie. „Ajuta, de asemenea, si pozitia geografica dar si faptul ca romanii sunt buni vorbitori de limbi straine”.

In prezent, compania are in Romania 1.200 de angajati si urmaresc sa mai angajeze anul acesta, „pe masura ce business-ul se dezvolta. Viitorul rezida in tineri, pe care ii crestem in cadrul companiei. Atunci cand angajam urmarim ca acestia sa fie entuziasti, sa fie interesati in a invata lucruri noi, sa descopere lumea IT&C si sa aiba capacitatea de a se putea vedea avand o cariera de viitor”.

In viitorul apropiat, compania va investi in mod special in dezvoltarea celor doua centre din tara – ASSC (Accounting Service Shared Center) si in GSC (Global Services Center).

Vrei sa aflii mai multe lucruri despre tehnologie si cum te poti folosi de ea pentru a-ti creste business-ul? Participa maine, gratuit, la evenimentul Inovatia in IT&C.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri